سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا:

ما بارها از نقش سازنده ایرانی‌ها استقبال کردیم/ ایران کامل با ما همکاری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری دیشب خود گفت: ما از ایران می‌خواهیم کامل با ما همکاری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگاری پرسید درباره داعش در سوریه شما گفتید که با دولت اسد هماهنگ نخواهید کرد.آیا مشکل داعش بیشتر سیاسی است یا نظامی است؟ ایرانی ها از دولت اسد حمایت کردند اما وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت می گوید ما بارها از نقش سازنده ایرانی‌ها استقبال کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما  گفتیم -مفهوم اظهارات وزیر خارجه (آمریکا)مهم است- که گفت شما به روش های مختلف می توانید نقش سازنده ایفا کنید و مطمئنا از دولت متحد عراق حمایت کنید.این اشاره وزیرامور خارجه بود.وی گفته است کسی که دیدگاه همه را در لحاظ کند، کسی است که بسیاری از کشورها می توانند نقش سازنده ای با آن ایفا کنندو اگر ایران بتواند نقش سازنده در حرکت این روند به سمت جلو ایفا کند همانطور که در ماههای گذشته و هفته های گذشته گفته شد ما مطمئنا از آن حمایت خواهیم کرد.

 وی گفت:ما همچنین درباره نگرانی های ما از انواع دخالت خارجی در عراق صحبت کردیم.

خبرنگار مجددا پرسید اما درباره داعش به طور کلی در عراق یا سوریه سخنان وی (وزیر امور خارجه امریکا ) مربوط به توانایی ایران برای ایفاء نقش سازنده نبود بلکه درباره مبارزه نظامی علیه داعش بود.

جنیفر ساکی گفت:من شما را ترغیب می کنم به متن صحبت های وی نگاه کنید که من به خاطر دارم درباره تشکیل یک دولت در عراق بود که مطمئنا از آن زمان تاکنون چند گام به سمت جلو حرکت صورت گرفته است.

خبرنگار پرسید : موضع وزارت خارجه آمریکا چیست این است که ایران می تواند نقش سازنده ای ایفا کند یا خیر؟

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت:من فکر می کنم در این زمینه دیروز صحبت کردم و مطمئن نیستم اطلاعات بیشتری بخواهم به آن اضافه کنم.

جنیفر ساکی در مورد سفر امیرعبداللهیان به عربستان گفت:من اطلاعات جزیی درباره این سفر ندارم.این بخشی از تلاش ما نیست. مسلما ما درباره نقشی که آنها تاکنون ایفا کرده اند و می توانند همچنان ایفا کنند در حال گفتگو هستیم.

خبرنگاری پرسید بیست و پنجم اوت آخرین مهلت ایران بود تا به پرسش های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره چاشنی های انفجاری پاسخ دهد.آژانس بیانیه ای در این زمینه صادر نکرد.هیچ یک از طرف ها نگفتند ایران در این مهلت تعیین شده پاسخ داده است یا خیر.آیا برداشت شما این است آنها این کار را انجام داده اند یا آیا اطلاعاتی در این زمینه دارید؟

جنیفر ساکی گفت:من مطمئنا شما را به آژانس بین المللی انرژی هسته ای و روند آنها برای تایید یا اعلام زمان صدور بیانیه ارجاع خواهم داد.ما مطمئنا از آخرین مهلت آگاه هستیم.همانطور که می دانید این بخشی از تلاش آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای رفع همه نگرانی های فعلی و گذشته در ارتباط با برنامه هسته ای ایران است که مطمئنا از دیدگاه ما نیز از اهمیت برخوردار است.

وی افزود:ما همچنان از ایران می‌خواهیم کامل همکاری کند لیکن درباره اطلاع از اوضاع شما را به آنها ارجاع می دهم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۱۱:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
در ظاهر دوست و در باطن دشمن.
آخرین اخبار