"کامرون" در حال تنظیم طرحی برای پیوستن به اوباما در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق است

روزنامه گاردین نوشت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حال تنظیم طرحی برای پیوستن به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به منظور مشارکت در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز این روزنامه گاردین، کامرون تصمیم دارد به اوباما و دیگر رهبران ناتو در اجلاس هفته آینده در ولز بگوید که انگلیس در حال بررسی گزینه پیوستن به آمریکا در حملات هوایی بر ضد داعش در عراق است.

درحالی که واشنگتن سعی در تشکیل ائتلافی چند ملیتی در حمایت از گسترش حملات هوایی بر ضد این گروه دارد که ممکن است اهدافی در سوریه را نیز در برگیرد،‌ کامرون در حال تنظیم طرح یک اقدام اضطراری  است که در اجلاس سران ناتو مورد توافق قرار گیرد. این طرح بر تهدیدهای جدید داعش در عراق و سوریه و جنگ بین روسیه و اوکراین متمرکز است . پترو پوروشنکو رئیس جمهور این کشور در اجلاس ناتو حضور خواهد داشت.

آلن دونکن وزیر سابق توسعه بین الملل انگلیس و فرستاده ویژه نخست وزیر به عمان،‌ از احتمال پیوستن انگلیس به حملات هوایی بر ضد داعش مادامی که در چارچوب یک ائتلاف بین الملل باشد، سخن گفت. 

در میان نگرانی فزاینده درباره سرنوشت شهروندان آمرلی،  اوباما این هفته اعلام کرد آمریکا سعی در تشکیل ائتلافی برای مبارزه با این تروریستهای وحشی دارد.

دولت انگلیس گفت که این کشور هیچ درخواستی از واشنگتن برای مشارکت در حملات هوایی دریافت نکرده است. اما انگلیس موضع محتاطانه ای در واکنش به تهدید داعش اتخاذ کرده است که احتمال پیوستن این کشور به حملات هوایی را مطرح می سازد.

هدف از طرح در دست تنظیم  وزراء دولت این نیست که اعلام کنند انگلیس برای شرکت در حملات هوایی آماده می شود بلکه قصد آنها این است که اگر اوباما به منظور ایجاد اجماع در آمریکا در مورد حملات هوایی خواستار کمک متحدان نزدیک از قبیل انگلیس شد،‌ راه برای چنین تصمیمی باز باشد.

کمکهای نظامی انگلیس تاکنون شامل همکاری با آمریکا در امداد به آوارگان ایزدی در کوههای سنجار بوده است. جت های تورنادو نیروی هوایی انگلیس که ابتدا پروازهای شناسایی به منظور ارزیابی نیازهای آوارگان انجام می دادند،  ماموریت شان در شمال عراق را به جمع آوری اطلاعات در مورد داعش گسترش دادند.

گفته می شود مباحثات کنونی بر امکان انجام ماموریت بشردوستانه مشابهی برای کمک به اقلیت ترکمان در شهر شمالی آمرلی متمرکز است. مقامات رسمی مدتی است که از خطرات پیش روی ساکنان آمرلی مطلع بوده اند اما انتشار فیلم ویدئویی داعش از بریدن سر جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی موجب منحرف شدن توجهات از آمرلی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار