شهرکرد/

برداشت کاهو از مزارع شهرستان بروجن

برای نخستین بار، برداشت کاهو در سطح یک و نیم هکتار از مزارع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بروجن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، از برداشت کاهو در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار و به صورت آزمایشی، کشت کاهو در سطح یک و نیم هکتار از اراضی شهرستان بروجن انجام شده است.

روح اله معتمدی با بیان اینکه کاهوی کشت شده در شهرستان بروجن، از نوع کاهو پیچ می باشد، افزود: دوره کاشت این محصول، 70 روز است.

وی، متوسط عملکرد تولید محصول این سطح را حداقل 20 تن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: حداقل 30 تن کاهو از این مزارع برداشت شود.

معتمدی گفت: این مرحله از کشت کاهو، به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از سیستم آبیاری نواری قطره ای ( تبپ ) انجام شده و به دلیل عدم اسفاده از هر گونه سم و کود شیمیایی در کاشت و پرورش، کاهوی تولیدی هم صددرصد ارگانیک می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بروجن، با اشاره به موفقیت آمیز بودن مرحله آزمایشی کشت کاهو در این شهرستان، گفت: توسعه کشت کاهو در برنامه های جهادکشاورزی شهرستان قرار دارد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.