معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها پرمصرف‌ترین داروها در استان کرمانشاه هستند که به شکل خودسرانه استفاده می‌شوند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛قباد محمدی افزود:مصرف خودسرانه دارو در استان کرمانشاه بسیار بالاست و از این لحاظ وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به  مصرف داروهای بسیار خطرناک به‌شکل مسکن‌ها و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در بین مردم استان گفت:مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها موجب مقاوم‌سازی بدن در برابر داروها می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عرضه برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها در عطاری‌های سطح شهر، به مردم توصیه کرد که دارو را تنها از داروخانه‌های مجاز تهیه کرده و برای تهیه داروی بدون نسخه به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

محمدی با اشاره به اینکه کورتن ها باعث  مشکلات هورمونی،چاقی و پوکی استخوان می شوند،افزود:دارو خانه ها مجاز به عرضه کورتن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها بدون تجویز پزشک نیستند و در صورت مشاهده چنین مواردی قطعا با داروخانه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فرهنگ مردم را اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در خصوص مصرف داروها به شکل خودسرانه دانست و گفت: در این زمینه باید به‌سمتی حرکت کرد که خود مردم از تهیه دارو بدون نسخه خودداری کنند.


/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.