افزایش شمار موافقان استقلال اسکاتلند/ نخست وزیر انگلیس به تکاپو افتاد

در حالی که تنها سه هفته دیگر به برگزاری همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند باقی مانده است، نتایج تازه ترین نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد حاکی از آن است که شمار طرفداران استقلال این منطقه روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق نتایج این همه پرسی، بدون در نظر گرفتن شمار افرادی که هنوز تکلیف خود را مشخص نکرده اند و درباره موافقت یا مخالفت با استقلال اسکاتلند در همه پرسی آتی تردید دارند، میزان افرادی که در همه پرسی آینده به استقلال اسکاتلند پاسخ مثبت خواهند داد 47 درصد و میزان افرادی که با استقلال این منطقه مخالفت خواهند کرد 53 درصد است.

شکاف میان طرفداران و مخالفان استقلال اسکاتلند نسبت به نتایج نظرسنجی که سه هفته پیش موسسه سورویشن انجام داد، به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. طبق نتایج نظرسنجی پیشین چهل و سه درصد از مردم اسکاتلند با استقلال این منطقه موافق بودند و پنجاه و هفت درصد از آنها ماندن کشورشان تحت حاکمیت انگلیس را ترجیح می دادند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی باید به این سؤال پاسخ می دادند که آیا اسکاتلند باید بخشی از انگلیس باقی بماند یا به کشوری مستقل تبدیل شود. نظرسنجی جدید در اسکاتلند به سفارش روزنامه دیلی میل اسکاتلند برگزار شده و هدفش این بوده است که افکار عمومی این منطقه را پس از مناظره تلویزیونی که میان رهبران دو اردوگاه مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند برگزار شد، ارزیابی نماید. الکس سالموند، نخست وزیر و رهبر استقلال طلبان اسکاتلند از این مناظره تلویزیونی سربلند بیرون آمد. 

این در حالیست که نخست وزیر انگلیس درباره عواقب جداشدن اسکاتلند از انگلستان هشدار داد.

دیوید کامرون در سخنانی درباره استقلال اسکاتلند گفت: بازار واحد یکی از بزرگترین فواید در کنار هم ماندن انگلیس و اسکاتلند است. اگر ما در کنار هم باقی بمانیم ، فعالیتهای تجاری اسکاتلند فرصت بهتری خواهند داشت و مصرف کنندگان اسکاتلندی ، حق انتخابهای بهتری خواهند داشت و مردم اسکاتلند ، کارهایی با امنیت شغلی بالاتر خواهند داشت. چرا باید همه این فواید را با حرکت در مسیری ناشناخته، به خطر بیندازیم؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار