معاون شهردار تهران با تأکید بر احداث مترو با روش های ابتکاری خبر داد:

استفاده از روش مهندسی معکوس در ساخت متروی پایتخت / امسال 27 پله برقی در ایستگاه های مترو نصب شده و 28 پله برقی دیگر نصب می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که مدیریت شهری نسبت به اهمیت مترو و ضرورت توسعه آن اعتقاد راسخ دارد، گفت: جمعیت تهران در ساعات روز به 12 و نیم میلیون نفر نیز می رسد و به منظور پاسخ گویی به نیازهای حمل و نقلی این جمعیت عظیم، مترو به عنوان پاک ترین، ایمن ترین و سریع ترین سیستم حمل و نقلی، ضروری ترین نیاز امروز و فردای شهر تهران و شهروندان آن است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به ازای حرکت هر قطار مترو، حجم عظیمی از جمعیت جابه جا می شوند، ضمن این که مترو علاوه بر این که بهترین سیستم حمل و نقل شهری است، در مقابل حوادث طبیعی و انسان ساخت و جهت دفاع از شهروندان، به عنوان پدافند غیر عامل نیز عمل می کند.
 
وی با اعلام این که طی سال های اخیر در خصوص احداث و راه اندازی مترو به دانش فنی و توانمندی تخصصی بالایی دست پیدا کرده و صد در صد به استقلال و خودکفایی رسیده ایم، تأکید کرد: مهندسان، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران مترو در بخش ساخت و ساز ایستگاه ها و تونل های مترو از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا برخوردار هستند.
 
*در حفر تونل ها و احداث ایستگاه های مترو به روش های ابتکاری دست یافته ایم
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که به درجه ای از آگاهی و فن آوری دست یافته ایم که با استفاده از روش های ابتکاری، نسبت به حفر تونل ها و احداث ایستگاه های مترو اقدام می کنیم، اظهار کرد: به این منظور با حداقل سطح اِشغال بر روی زمین، به صورت شبانه روزی در اعماق زمین مشغول به کار هستیم و سرعت، دقت و کیفیت ساخت و ساز مترو در تهران به عنوان افتخاری ملی برای کشورمان در جهان کم نظیر است و در زمینه مهندسی مترو، جزو برترین کشورهای دنیا محسوب می شویم.
 
تشکری هاشمی با بیان این که مترو به عنوان یک دانش پیشرفته از تکنولوژی بالا و حساسیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: در دنیا کشورهای معدود و شرکت های محدودی هستند که تجهیزات مترویی تولید می کنند، در حالی که چند سالی است در کارخانه واگن سازی متروی تهران، واگن های یک طبقه و دو طبقه مترو ساخته می شود و با افزایش سهم واگن های داخلی در ناوگان ریلی تهران، تجهیزات و تزیینات داخلی و ظاهری واگن های مترو را نیز در داخل تولید کرده و نصب می کنیم.
 
 وی در مورد وضعیت پله های برقی ایستگاه های مترو با تأکید بر این که اصلی ترین مشکل و مهم ترین گله مندی مسافران از مترو، عدم راه اندازی پله برقی در تمام ایستگاه های مترو است، اضافه کرد: در این زمینه حق با مردم است اما به شهروندان عزیز اطمینان می دهیم تمام اهتمام و مساعی خود را در جهت تجهیز تمامی ایستگاه های مترو به پله های برقی به کار گرفته ایم، چنانچه در 5 ماهه ابتدایی امسال 27 پله برقی جدید در ایستگاه های مترو راه اندازی شده و در 7 ماهه باقی مانده سال نیز 28 پله برقی دیگر در ایستگاه های مترو نصب خواهد شد و برای تمامی ایستگاه های موجود و جدید مترو سفارش پله برقی داده ایم.  
 
 *مترو را صد در صد بومی می کنیم
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر استفاده از توان داخلی، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا سایه سنگین تحریم های ظالمانه بین المللی هیچ گونه اثر منفی بر توسعه متروی تهران بر جای نگذارد، اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد واگن های مترو ساخت داخل است و مدیریت شهری جرأت و جسارت مثال زدنی خود را در استفاده از توان داخلی در ساخت و ساز مترو به اثبات رسانده است.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در موضوع مترو، به دلیل توسعه چشمگیر متروی تهران در چند سال اخیر، کشورمان در زمره کشورهای شناخته شده جهان قرار گرفته ، تصریح کرد: در زمینه ساخت مترو، با استفاده از روش مهندسی معکوس عمل کرده و از تجارب نهادهای دانش بنیان کشور از جمله جهاد دانشگاهی استفاده نمودیم و علاوه بر شکل گیری ارتباط ارزشمند بین مدیریت شهری و مجامع علمی داخل، رابطه سازنده ای نیز مابین مدیریت شهری و صنعت گران داخلی شکل گرفته است.
 
وی با تأکید بر این که اواخر امسال، نمایشگاهی از تجهیزات مترو که در داخل تولید می شوند، به همراه تجهیزاتی که در داخل تولید نمی شوند، برگزار خواهد شد، اضافه کرد: قصد داریم به این وسیله صنعت گران کشور را به چالش کشیده و سهم        داخلی سازی را در مترو افزایش دهیم و به نقطه ای برسیم که مترو به عنوان یک مُد حمل و نقلی صد در صد بومی تلقی شود.
 
*اکیپ های عملیاتی 24 ساعته نقایص پله های برقی مترو را رفع می کنند
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که به موازات این پیشرفت های فنی، از تربیت نیروی انسانی نیز غافل نشده ایم و در    بخش های مختلف مترو، نسبت به آموزش افراد ماهر و مجرب اقدام کرده ایم، اظهار کرد: هر پله برقی که انبوه مسافران را در ایستگاه¬های مترو بالا و پایین می برد و هر قطاری که مسافران را در خطوط مترو جابه جا می کند، علاوه بر تدارک تخصصی و فنی، نیازمند پشتیبانی اجرایی و عملیاتی از جانب نیروی انسانی زبده و متخصص است.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که پله های برقی در ایستگاه های مترو با حجم انبوهی از مسافران، دائم در حال کار هستند و آسیب دیدگی و استهلاک آن ها به عنوان سیستمی الکترومکانیکی به واسطه کار سنگین و تمام وقت طبیعی است، تصریح کرد: به منظور رفع نقص و راه اندازی فوری پله های برقی مترو، چندین اکیپ عملیاتی به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت هستند.
 
وی در پایان با تأکید بر این که حجم بسیار بالایی از جمعیت به صورت لحظه ای از پله برقی استفاده می کنند و این پله ها علاوه بر ظرفیت بالا باید توان زیادی نیز داشته و قادر باشند پاسخگوی حجم بالای مسافران مترو بوده و بتواند در یک چشم بر هم زدن حداکثر جمعیت ممکن را تحمل کنند، خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز اطمینان می دهیم که مدیریت شهری در جهت تأمین آرامش و آسایش این عزیزان در استفاده از امکانات شهری از جمله مترو از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار