شرکت هواپیمایی مالزي ايرلاينز 30 درصد از نیروهای خود را اخراج می کند

«مالزي ايرلاينز» که شرکت هواپيمايي زيان‌ده مالزي است، از اخراج 30 درصد از نيروي کار خود در چارچوب تغيير جامع ساختار خود خبر داد و اعلام کرد اين طرح شش ميليارد رينگت (1.90 ميليارد دلار) هزينه خواهد داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز از کوالالامپور، صندوق دولتي «خزانه ملي» که سرمايه‌گذار اصلي در اين شرکت است، روز جمعه در بيانيه‌اي اعلام کرد مالزي ايرلاينز در حالي‌که اقداماتي را به منظور متوقف کردن زيان‌دهي طولاني مدت خود اتخاذ مي‌کند، کارکنان خود را به تعداد شش هزار نفر کاهش مي‌دهد و اين تعداد را به 14 هزار نفر مي‌رساند.

خزانه ناسيونال با اعلام اينکه مالزي ايرلاينز تا پايان سال 2014 از بازار بورس کوالالامپور خارج خواهد شد، افزود قصد دارد ظرف سه سال از حذف نام اين شرکت در بازار بورس، آن را به سوددهي بازگرداند.

عظمان مختار مدير عامل خزانه ناسيونال در گفتگو با خبرنگاران در کوالالامپور اعلام کرد: «رويدادهاي تاسف‌بار اخير (سقوط دو هواپيماي اين شرکت در سال جاري ميلادي) و مشکلات جاري در مالزي ايرلاينز، طوفاني سهمگين به وجود آورده که باعث اين تغيير ساختار شده است».
خزانه ملي افزود قصد دارد ظرف سه تا پنج سال آينده، مجددا نام اين شرکت را در بازار بورس ثبت کند.

خزانه ملي با اعلام اينکه احمد جوهري يحيي تا ماه ژوئيه سال آينده به عنوان مدير اجرايي اين شرکت خواهد ماند، افزود جستجو براي يک مدير جديد آغاز شده است.

روز پنجشنبه، مالزي ايرلاينز اعلام کرد زيان خالص اين شرکت در سه ماهه دوم امسال از 176 ميليون رينگت يک سال قبل به 307 ميليون رينگت افزايش يافت.

فعاليت شرکت هواپيمايي مالزي ايرلاينز به علت سرنگون شدن هواپيماي پرواز ام اچ 17 در اوکراين در ماه ژوئيه و مفقود شدن اسرارآميز هواپيماي پرواز ام اچ 370 در ماه مارس، لطمه ديده است.
مالزي ايرلاينز در بحبوحه رقابت با شرکت‌هاي هواپيمايي همچون «ايرآسيا»، سه سال متوالي ضرر کرده است.

خزانه ملي که در حال حاضر 69 درصد در مالزي ايرلاينز سهم دارد، در 10 سال گذشته بيش از پنج ميليارد رينگت به اين شرکت تزريق کرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار