یک نویسنده اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی نوشت از جنگ غزه چیزی نصیب اسرائیل نشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران یک نویسنده اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی نوشت از جنگ غزه چیزی نصیب اسرائیل نشد.

شیمون شیفر در پاسخ به اظهارات یکی از مشاوران نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که جنگ اخیر غزه را "جنگی کوچک" توصیف کرده بود نوشت بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون ( وزیر جنگ ) و بنی گانتس (رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) درباره ضرباتی که حماس در این جنگ متحمل شده است صحبتهای زیادی را مطرح می کنند اما حماس هم اکنون بیش از شش هزار موشک و سایتهای پرتاب موشک و خمپاره و همچنین یک شاخه با همه فرماندهانش و تعداد نامشخصی تونلهای تهاجمی در اختیار دارد.

شیفر افزود نتانیاهو ادعا می کند حماس موفقیتی نداشته است و هیئت اسرائیلی با همه خواسته های حماس در قاهره مخالفت کرد.

وی نوشت اگر چنین است این پرسش بزرگ مطرح می شود که  اسرائیل چه چیزی به دست آورد ؟ پاسخ نیز آن است که دهها نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند و میلیاردها شکل خسارت وارد آمد و شهرک نشینان نیز به صورت جمعی از اطراف نوار غزه گریختند و به وجهه اسرائیل ضربه وارد شد.

شیفر مینویسد علت آنکه اسرائیل چیزی به دست نیاورد آن است که تل آویو چیزی نخواست و خواستار خلع سلاح غزه و نابودی تونلهای تهاجمی نشد و فقط آرامش را خواستار شد در صورتیکه جامعه بین المللی اکنون برای بازسازی نوار غزه بسیج شده است.

شیفر افزود ضررهایی را که اسرائیل متحمل شده است چه کسی پرداخت می کند ؟ پاسخ آن است که اسرائیلی‌ها این ضررها را از طریق افزایش مالیات و کاهش بودجه های وزارت بهداشت و معارف پرداخت می کنند.

وی در پایان نوشت بدترین بخش داستان برای نتانیاهو آن است که ما وارد وضع مبهمی شده‌ایم که اگر سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل دو هفته دیگر به نتانیاهو یعلون گزارش بدهد حماس حفر تونلها و تولید موشکها را از سرگرفته است آیا اسرائیل اذعان خواهد کرد که حفظ آرامش و خویشتنداری را ترجیح می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار