درگیری لفظی نمايندگان روسيه و کانادا در ناتو

اقدام هیات نمایندگی کانادا در ناتو در تهیه نقشه ای از مرزهای روسیه و اوکراین که هدف از آن کمک به نظامیان روسیه برای وارد نشدن به مرز اوکراین اعلام شده بود، جنگی لفظی را میان مقامات کانادا و روسیه ایجاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ هیات نمایندگی کانادا نقشه ای را روی صفحه توئیتر خود قرار داد که در آن کشور روسیه با رنگ قرمز و کشور اوکراین به انضمام شبه جزیره کریمه با رنگ آبی مشخص شده بود. روی اوکراین با خط درشت نوشته شده بود «اینجا روسیه نیست!»
در توضیحات این نقشه آمده است:«از آنجا که جغرافیا درس سختی است ما در اینجا راهنمایی را برای نظامیان روسیه می آوریم تا آنها گم نشوند و به صورت «تصادفی» وارد خاک اوکراین نشوند.»
این مطلب در شرایطی منتشر شد که اوکراین، نظامیان روسیه را به وارد شدن به خاک این کشور متهم کرده است.
هیات نمایندگی روسیه در ناتو نیز با تهیه نقشه ای، منقطه دریای سیاه و شبه جزیره کریمه را، که در ماه آوریل به خاک این کشور پیوست، بخشی از روسیه به حساب می آورد.
تیم دیپلماتیک روسیه در توضیح این نقشه نوشت:«به همکاران کانادایی خود کمک می کنیم تا اطلاعات خودشان را درباره جغرافیای معاصر اروپا افزایش دهند.»
روسیه عضو ناتو نیست ولی هیاتی نمایندگی در مقر ناتو در بروکسل دارد. ولی از ماه آوریل و بعد از پیوستن کریمه به خاک روسیه، ناتو دسترسی دیپلمات های روسی را به مقر این سازمان کاهش داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار