علی زاهدی گفت: ما فرهنگ و درک استفاده از نقش‌های زیبای ایرانی را نداریم.

علی زاهدی هنرمند نقاش و تصویرگر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در دهه‌های گذشته هیچ وقت یاد ندارم که بر روی لوازم‌التحریر از دوره شروع مدرسه (ابتدایی) تا دوره متوسطه طرحی غیرمعمول باشد، هر آنچه که بود، رنگ و بو و نشان ایرانی داشت.

وی تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر شاهد طرح‌هایی نه چندان جالب بر روی لوازم‌التحریر دانش‌آموزان هستیم.

زاهدی اظهار داشت: این طرح‌ها به قدری در تار و پود کودکان نقش بسته که جدا کردن بچه‌ها از آنها اصلا کار ساده‌ای نیست، زیرا بچه‌ها فکر می‌کنند که همین طرح‌‌ها همچون مرد عنکبوتی،‌ دانشگاه هیولاها، پرنده‌های عصبانی و ... باید بر روی دفاتر و لوازم آنها باشد.

وی عنوان کرد: بسیار متأسفم که باید بگویم در کنار لوازم‌التحریر بچه‌‌ها، این طرح‌ها و نقش‌‌ها بر روی برخی از مایحتاج خانواده‌ها نیز نقش بسته است.

این هنرمند تصویرگر اظهار داشت: وقتی بچه‌ها می‌بینند دستمال کاغذی که در خانه استفاده می‌کنند طرح پرنده‌های عصبانی را دارد چطور می‌تواند از مادر و پدر بپذیرد که این طرح‌ها خوب نیستند.

وی بیان کرد: پدر و مادری که خودشان طرح ایرانی را نپذیرفته‌اند چطور می‌توانند به کودک القاء‌ کنند که لوازم التحریرش با طرح و نقش ایرانی باشد.

زاهدی اظهار داشت: از دنیای غیرواقعی که خارج شویم و واقعیت‌ها را ببینیم قطعا درمی‌یابیم واقعیت همین تصاویر هستند ما فرهنگ و درک استفاده از نقش‌های زیبای ایرانی را نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نقش ، فرهنگ ، ایرانی ، کودک ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار