فایننشال تایمز گزارش داد؛

7 کشور عضو ناتو برای مقابله با اقدامات روسیه در اوکراین نیروی واکنش سریع تشکیل می‌دهند

روزنامه فایننشال تایمز در خبری اعلام کرد که هفت کشور عضو ناتو طرحی برای تشکیل نیروی واکنش سریع به منظور تقویت دفاعی ناتو در برابر اقدامات روسیه در اوکراین دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، روزنامه فایننشال تایمز روز گذشته اعلام کرد که 7 کشور از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) درحال برنامه‌ریزی برای تشکیل نیروی واکنش سریع، متشکل از حداقل 10 هزار سرباز در چهارچوب تقویت دفاعی ناتو در پاسخ به دخالت روسیه در اوکراین هستند.

این روزنامه می‌نویسد: هدف از این کار، تشکیل نیروی واکنش سریعی است که امکان استقرار سریع آن وجود داشته باشد و بتواند مانورهای منظمی را به اجرا دربیاورد.

این روزنامه همچنین می نویسد که این نیرو که انگلیس رهبری آن را برعهده خواهد گرفت، علاوه بر نیروهای زمینی شامل یگان‌های هوایی، دریایی نیز می باشد.

فایننشال تایمز همچنین اعلام کرد: کشورهایی که در این کار مشارکت خواهند کرد شامل دانمارک، لتونی، استونی، لیتوانی، نروژ و هلند خواهد بود و کانادا نیز اعلام کرده است که خواهان مشارکت می باشد.

انتظار می رود که "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس هفته آینده تشکیل این نیرو را همزمان با نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی در ولز در چهارم و پنجم سپتامبر اعلام نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار