ژاپن قهرمان جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شد؛

دبیری تبریز بر سکوی سوم آسیا ایستاد/صمیمی فرشته نجات شمس شد

تیم فوتسال دبیری تبریز برای کسب عنوان سومی رقابت‌های جام باشگاههای آسیا به مصاف شن‌ژن چین رفت که با تساوی، این رقابت به زدن ضربات پنالتی کشیده شد و در نهایت پیروزی دبیری انجامید.

انقهرم
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دبیری نماینده ایران در جام باشگاههای فوتسال آسیا که با شکست برابر ناگویا از حضور در مرحله فینال بازماند امروز برای کسب مقام سوم به مصاف شن‌ژن چین که میزبان رقابت ها است، رفت.

در این دیدار دبیری با ترکیب: شفیعی، عزتی، نمازی، اکبری و صمیمی و با پیراهن های قرمز رنگ پا به میدان گذاشت و به مصاف آبی پوشان شن‌ژن رفت.

با گذشت تنها چند دقیقه از شروع بازی دبیری توسط اکبری به گل رسید و دروازه چینی‌ها را باز کرد.

اما میزبان رقابت‌ها که مانند دبیری از حضور در فینال بازمانده کار را برای ایران دشوار میکند و در دقیقه 5 بازی توسط کلارو  یار شماره 13 خود به گل تساوی رسید.



در ادامه با وجود این‌که بازی متعادلی در حال انجام بود، شن‌ژن فشار حمله‌های خود را بر دروازه دبیری بیشتر کرد تا در نهایت توسط یار شماره 3 به گل برتری دست یابد.

دبیری که با توجه به ناکامی در این رقابت‌ها به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن عنوان سومی نیست، گل تساوی را توسط نمازی به ثمر رساند.

در ادامه رقابت سریال گلزنی دو تیم ادامه پیدا کرد و یار شماره 13 شن زن دروازه دبیری را گشود .

حساسیت رقابت برای دو تیم و حملات و ضدحملات آنها باعث شد قاسمی برای سومین بار دروازه شن زن را باز کند تا نیمه اول بازی با این نتیجه به پایان برسد.

نیمه اول با گرفتن یک کارت زرد توسط مومن همراه بود.


****شروع نیمه دوم
 
نیمه دوم رقابت رده بندی رقابت های جام باشگاههای آسیا با سوت داور آغاز شد تا دو تیم برای کسب مقام سومی 20 دقیقه با هم به جدال بپردازند.

در همین راستا کلارو یار شماره 3 تیم شن زن  گل چهارم تیمش را به ثمر رساند و تنها با گذشت چند ثانیه نمازی با باز کردن دروازه چین  گل تساوی را به ثمر رساند تا این دیدار با نتیجه 4بر4 ادامه پیدا کند.

12 مانده به پایان بازی فرهاد فخیم توانست دروازه تیم شن ژن را باز کند تا دبیری از رقیب پیشی بگیرد در ادامه نیز قاسمی به دلیل خطال بر روی حریف از داور کارت زرد گرفت تا آمار کارتهای دبیری در این بازی به 2 برسد.

با گذشت 5دقیقه از به ثمر رسیدن آخرین گل هنوز توپی از خط دروازه ها نگذشته تا دبیری همچنان با اختلاف یک گل برتر از رقیب باشد البته تیم شن زن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با زیاد کردن فشار حملات به گل تساوی برسد.

5 دقیقه مانده به پایان بازی تیم شن ژن پنج کرد و توسط یار شماره 9 که پیراهن دروازه بان را به تن داشت به گل تساوی رسید با تیم چینی پس از به ثمر رساندن گل تساوی نیز همچنان از تاکتیک پاورپلی استفاده کرد و دبیری را تحت فشار قرار داد و در ثانیه های پایانی رقابت یک کرنر گرفت که به صورت خطرناکی از کنار دروازه دبیری به بیرون رفت.

وقت قانونی نیمه دوم بازی به پایان رسید و کار به زدن ضربات پنالتی کشید.

پنالتی های دبیری را فخیم، قاسمی، اصغری مقدم، شفیعی، نمازی و کوهستانی زدند که ضربه شفیعی به گل تبدیل نشد اما عملکرد مطلوب صمیمی در دروازه در مرحله اول خطر را از بیخ گوش دبیری گذراند و پس از آن باعث پیروزی این تیم شد تا دبیری حداقل در آسیا سکو نشین باشد.

البته نباید از این مورد چشم پوشی کرد که تیم دبیری برای شکست تیمی به زحمت افتاد که نه تنها هیج عنوانی در آسیا ندارد بلکه تا کنون حریف قدری برای تیم های باشگاهی ایرانی نبوده است.به هر حال این بار دبیری با چاشنی شانس از یک فاجعه فوتسالی گریخت.

تیم ناگویا ژاپن توانست در دیدار نهایی رقابت‌های جام باشگاه های آسیا ۲۰۱۴ با نتیجه ۵-۴  مقابل چونبوری تایلند به برتری دست یابد.
 
در این دیدار تیم چونبوری دو بار از حریف خود پیش افتاد اما نتوانست این برتری را حفظ کند تا ناگویای با تجربه که در تمامی دوره‌های جام باشگاه‌های آسیا در مرحله نیمه نهایی حضور داشته بتواند بازی را با تساوی به پایان برساند . اما جریان بازی در دقایق اضافی متفاوت بود و تیم ناگویای ژاپن توانست با زدن یک گل و دفاع از آن با نتیجه ۵-۴ به برتری رسیده و برای دومین بار به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کند.
 
ناگویا پیش از این در سال  ۲۰۰۹  با قبول شکست مقابل فولاد ماهان نایب قهرمان
 
در سال ۲۰۱۱ با شکست دادن منصوری قرچک در فینال اول
 
در سال ۲۰۱۲ با قبول شکست مقابل گیتی پسند در دیدار نیمه نهایی سوم
 
در سال ۲۰۱۳ با شکست در برابر گیتی پسند در نیمه نهایی سوم شده بود و حالا برای بار دوم توانست در آسیا آقایی کند تا با حضور تیم های ایرانی، پرافتخار ترین تیم آسیا شود.

انتهای پیام/







برچسب ها: فوتسال ، آسیا ، دبیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار