همایش بزرگداشت امامزاده حسن(ع) حمیل در جوار حرم این امامزاده برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این همایش، گفت: همایش امامزاده حسن (ع) حمیل "دهم شهریور"در محل بقعه این امامزده برگزار خواهد شد.

حسینی اراکی با بیان اینکه ستادهای استانی و شهرستانی برگزاری این همایش تشکیل شده، گفت: حدود هزار نفر در این همایش حضور خواهند داشت که تعداد زیادی از آن ها روسا و فعالین فرهنگی ادارات هستند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر سال یکی از بقاع به عنوان بقعه شاخص در نظر گرفته می شود و همایش ویژه آن بقعه برگزار می شود و  امسال امامزاده حسن(ع) حمیل به عنوان بقعه شاخص در استان کرمانشاه انتخاب شده است

حسینی اراکی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه ها و همایش هایی از ابتدای دهه کرامت در سطح امامزاده های استان آغاز شده و تلاش می شود تا در هر شهرستان یک مراسم بزرگداشت در یکی از بقاع آن شهرستان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: منظور از قطبیت فرهنگی اینست که با برنامه ریزی مناسب شرایطی فراهم شود تا این بقاع به پایگاه و مامن امنی برای مردم تبدیل شوند.

امامزاده حسن(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده و بقعه مبارک او در شهر حمیل شهرستان اسلام آبادغرب قرار دارد.

سال گذشته امامزاده احمد شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان امامزاده شاخص انتخاب شد.

برچسب ها: کرمانشاه ، برگزاری ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.