استاندار اردبیل گفت: باید تلاش کنیم در رونق بخش گردشگری صنعت تورگردانی را در اردبیل با حضور علاقه‌مندان و افرادی که در این رشته سررشته دارند راه‌اندازی کرده و تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاهخبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در مراسم افتتاح طرحهای عمران شهری شهرداری اردبیل به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: ما دوران رکود و همراه با تورم را سپری می‌کنیم که با همت یک ساله دولت تدبیر و امید تورم تا حدود زیادی مهار شده ولی همچنان گرانی و رکود بر این سرزمین سایه انداخته و نتیجه این وضعیت جز بیکاری و عدم رونق اقتصادی هیچ نیست.

وی گفت: در دوران رکود از کارگر گرفته تا مهندس، ناظر، مصالح فروش و دیگر اعضای این زنجیره عمران و آبادانی بیکار می‌مانند که این امر آثار سوء زیادی را به همراه دارد.

رئیس شورای اداری استان آثار رکود در بخش تولید را اخراج کارگران و رعایت نشدن حق و حقوق واقعی آنها در موقع مناسب اعلام کرد و افزود: اولویت دولت در وضعیت کنونی رونق اقتصادی و خروج از رکود است تا پروژه‌های عمرانی فعال شده و زمینه اشتغال نیز به وجود آید.

خدابخش حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری‌ها را ضروری خواند و گفت: در حال حاضر در حوزه کشاورزی با امتحان سختی روبه‌رو هستیم که بیشترین مشکلات مربوط به نبود منابع آب است که واقعاً از این بابت بحران جدی به نظر می‌رسد به طوری که ما در منطقه مغان به دلیل پایین آمدن آب رود ارس در کشت دوم محصول با مشکل جدی روبه‌رو هستیم و این مشکل را باید به نحوی برطرف کرد.

استاندار اردبیل یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور را اجرای شبکه آبیاری‌های مدرن در 83 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این امر در مدت سه تا چهار سال می‌تواند تحول عظیمی را در بخش کشاورزی و تولیدات زراعی، باغی و دامی را به دنبال داشته باشد.

خدابخش افزود: ما در بخش صنعت نیز دچار یک نوع رکود عقب افتاده هستیم در حالی که صنعت می‌تواند زمینه اشتغال و ارتقای ارزش افزوده بخش‌های مختلف را فراهم کند که در تلاش هستیم با جذب سرمایه‌‌گذاران مختلف صنایع مادر در این استان شکل بگیرد.

وی دومین ظرفیت این استان را گردشگری با منابع و و مواهب خدادادی نظیر کوه، جنگل، دشت، آب‌های گرم و سرد بیان کرد و گفت: ما در این حوزه نیاز به تامین زیرساخت‌های مناسب در احداث هتل پنج ستاره هستیم تا گردشگران واقعی جذب استان شوند.

استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاران خواست تا به مراکز اقامتی مناسب زمینه تورگردانی واقعی را همراه به ظرفیت مناسب جذب گردشگر داخلی و خارجی به ویژه از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس فراهم کنند تا این صنعت رونق بگیرد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، تورگردانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.