اردوغان: "داود اوغلو" پس از رایزنی‎های گسترده به عنوان نخست وزیر ترکیه انتخاب شد

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تاکید کرد احمد داود اوغلو پس از رایزنی‎های گسترده به عنوان نخست وزیر ترکیه انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آناتولی: "رجب طیب اردوغان" شنبه شب در سخنانی تاکید کرد: "احمد داود اوغلو" گزینه‎ای بود که پس از رایزنی‎های گسترده با طرف‎های مختلف سیاسی برای  پست خست وزیری ترکیه در نظر گرفته شد.

شایان ذکر است "احمد داود اوغلو" رهبر حزب عدالت و توسعه که از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور مامور تشکیل کابینه جدید شده بود، ظهر دیروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری، لیست اعضای پیشنهادی برای تشکیل دولت جدید ترکیه را به رجب طیب اردوغان ارایه کرد.

در این فهرست "مولود چاووش اوغلو" به عنوان وزیر امور خارجه ترکیه انتخاب شده است.

"علی باباجان" هم در منصب خود در معاونت نخست وزیری ترکیه ابقا شده است.

فهرست کابینه دولت شصت و دوم ترکیه پس از تصویب از سوی رییس جمهوری به رییس مجلس ارایه و برنامه دولت روز دوشنبه دهم شهریور در مجلس قرائت خواهد شد.

براساس قانون مجلس ملی ترکیه دو روز پس از قرائت برنامه دولت ، مذاکرات در صحن علنی مجلس آغاز و موافقان و مخالفان برنامه دولت ، نظرات خود را طی دو روز اعلام خواهند کرد.

گفتنی است "رجب طیب اردوغان" در اولین سخنرانی پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت که ترکیه به هدف استراتژیک خود برای عضویت در اتحادیه اروپا با جدیت بیشتر ادامه می‌دهد. 
 
رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اولویت‌های دیگر دولت خود را انجام اصلاحات دموکراتیک در کشور و نیز «ادامه فرایند مذاکرات صلح با کُردها اعلام کرد.

انتهای پیام//
برچسب ها: اردوغان ، داود ، اوغلو ، نخست ، وزیر ، رجب ، طیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار