اردبیل/

جمع آوری 5 / 1 تن زباله در کوه سبلان توسط کوهنوردان

رییس انجمن کوهنوردان اردبیل از جمع آوری یک و نیم تن زباله توسط کوهنوردان در دامنه و قله کوه سبلان سومین قله مرتفع ایران که موجب آلودگی محیط زیست این منطقه گردشگری شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ نیما شاه محمدی گفت: این میزان زباله با حضور جمعی از کوهنوردان اردبیل جمع آوری و بخشی از سبلان از زباله و آلودگی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار توسط یک انجمن کوهنوردی و به صورت خودجوش با شعار سبلان پاک با هدف ترویج فرهنگ پاکسازی محیط های گردشگری و مبارزه با هر نوع آلودگی زیست محیطی برگزار شد.

رییس انجمن کوهنوردان اردبیل با بیان اینکه قرار بود در این اقدام گروه های مختلف حضور داشته باشند، افزود: به دلیل عدم حمایت کار پاکسازی کوه سبلان تنها با شرکت 12 نفر از کوهنوردان و چند نفر از کارکنان محیط زیست شهرستان مشگین شهر صورت گرفت.

شاه محمدی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه هایی نیاز به حمایت بخش دولتی دارد، عنوان کرد: کار پاکسازی منطقه ای چون کوه سبلان به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن کار آسانی نیست و برای جمع آوری و حمل زباله ها نیاز به امکاناتی چون کیسه زباله و وسیله نقلیه مناسب است.

وی بیان کرد: با وجود قول های مساعد مسوولان استان پیش از اجرای برنامه، هیچکدام عملی نشد و اعضای انجمن با حمایت چند بخش خصوصی و هزینه شخصی توانستند به این وظیفه عمل کنند.

شاه محمدی وجود بیش از یک تن زباله را در منطقه گردشگری سبلان که جزو آثار جهانی است، غیر قابل تصور عنوان کرد و گفت: انتظار می رود برای جلوگیری از آلودگی سطل های زباله مناسب در پناهگاه ها گذاشته شود و یا دست کم بخشی از درآمدی که سالانه در فصل صعود به دست می آید برای پاکسازی محیط هزینه شود.

کوه سبلان با ارتفاع 4811 متر در استان اردبیل قرار دارد و پس از دماوند و علم کوه سومین قله بلند ایران است؛ این رشته کوه به خاطر دریاچه زیبایش که در نوک قله واقع شده و همچنین آبگرم های طبیعی واقع در دامنه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی میزبانی می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، جمع ، آوری ، زباله ، سبلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.