دو عمل جراحی "پيوند لايه‌اي قرنيه" و " کاشت لنز داخل چشمی با استفاده از چسب بافتی" در نخستین کنگره بین المللی چشم پزشکی رضوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ عمل جراحي پيوند لايه‌اي قرنيه در نخستين كنگره بين‌المللي چشم پزشكي رضوي توسط دكتر مك كي، جراح برجسته آمريكايي انجام شد.

در اين تكنيك جراح با تیغی مخصوص، لایه های خيلي نازك مورد نیاز براي پيوند را از چشم برداشته و برای بیمار نيازمند به پيوند قرنيه استفاده مي‌كند.

لایه هایی که در اين تكنيك برداشته می‌شود، بسیار نازک‌تر از روش قبلي است و ضخامت هر لايه از قرنيه به 10 مایکرون رسیده كه برگشت پذیری آن 1 درصد است.

همچنین کاشت لنز داخل چشمی با استفاده از چسب بافتی توسط یک جراح برجسته هندی مقیم آمریکا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد.

یکی از معضلات چشمی در ایران مشکلی است که در اثر ورود ریزگردها از سمت کشور عراق به سمت ایران ناشی می شود و برای مقابله با این بیماری لنزهایی تولید شده و استفاده می شود.

در همین جهت برای حفظ و نگهداری وضعیت بهبودی چشم و جلوگیری از برگشت عمل در کسانی که عمل کاتاراکت را انجام می دهند، باید کپسول هایی در چشم جاسازی شود که این کپسول باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

در روش جراحی نوین ارائه شده در این کنگره، برای این کپسول ها، جایگزینی به نام PCIOL تولید شده که توسط چسب های بافتی در داخل چشم قرار گرفته و در این صورت کمک فراوانی به بیماران می شود تا مجبور نباشند لنز را مدام در چشم گذاشته یا از داخل آن بردارند.

انتهای پیام//

برچسب ها: عمل ، جراحی ، چشم ، بیمارستان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.