با توجه به گسترش بیماری‌های کلیوی در بین تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان، به نظر می‌رسد که این بیماری‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با فشار خون بالا در بین کودکان دارند.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: الگوهای نامناسب زندگی به ویژه الگوهای غذایی و رفتاری نادرست در بین کودکان، موجب گسترش برخی از بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای شده است. 

وی با اشاره به شیوع فشارخون بالا در بین کودکان، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم این موضوع می‌تواند افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن در سنین پائین باشد که الگوهای نامناسب غذایی و عدم تحرک مناسب بدنی از عوامل آن است. 

سالاری با بیان اینکه فشارخون بالا ارتباط معنی‌داری با برخی از بیماری‌ها دارد، تأکید کرد: با توجه به گسترش بیماری‌های کلیوی در بین تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان، به نظر می‌رسد که این بیماری‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با فشار خون بالا در بین کودکان دارند. 

وی یادآور شد: علاوه بر بیماری‌های کلیوی، گرفتگی رگ‌های خونی، مقادیر غیر طبیعی هورمون‌ها، باریک شدن رگ‌های اصلی خونی و چاقی و اضافه وزن نیز به عنوان عوامل دیگر مرتبط با فشارخون بالا در بین کودکان مطرح شد. 


انتهای پیام / 

برچسب ها: فشارخون ، کلیه ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار