جام جهانی 2014؛

آتشی : دوست ندارم از گروه ایران به عنوان گروه مرگ یاد کنیم

کارشناس بسکتبال گفت:امیدوارم با افتخارو بهتر از جام جهانی 2010 در این دوره از مسابقات ظاهر شویم .

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛در شرایطی که مسابقات بسکتبال  قهرمانی مردان جهان دیشب ساعت 30 دقیقه بامداد آغاز می شود و در دیدار افتتاحیه این رقابتها تیم ملی کشورمان به  مصاف اسپانیا  میزبان مسابقات رفت و با نتیجه 60 بر 90 واگذار کرد ،  عنایت اله آتشی گزارشگراعزامی برنامه توپ و تور به این دوره از مسابقات در خصوص این رقابت ها و پخش زنده مسابقات گفت : دوست ندارم ازگروه ایران به گروه مرگ نام ببرم ،  بهتر است بگوییم گروه A  این مسابقات گروهی است که تیم های صاحب نام با بازیکنان حرفه ای در آن هستند  که همین مساله می تواند نمایانگر بازی زیبا و دیدنی از سوی ما باشد.
 
 آتشی در ادامه به تحلیل حریفان ایران پرداخت و گفت : اسپانیا که نایب قهرمان المپیک است و رنگینگ دوم جهان را داراست ، در پی جایگاه بهتری برای خود است . بی شک اسپانیا با در اختیار داشتن بازیکنان نامی خود مثل رودریگز- فرناندز و ریگی روبیو از همیشه قدرتمند ترظاهر خواهد شد .

او همچنین از فرانسه به عنوان تیمی که برای اولین بار توانسته در سال 2013 قهرمان جام ملتهای اروپا شود نام برد وگفت این تیم مدعی هست و می خواهد جز تیم های برتر این دوره از مسابقات باشد ودر حمله و به خصوص در دفاع بسیار قدرتمند است .

اما برزیل با توجه به سهمیه ای که از فدراسیون جهانی "وایلد کارت" دریافت کرده که این سهمیه تیم را موظف کرده براساس قوانین و مقررات  از تمام بازیکنان شاخص خود در لیگ های معتبر در این مسابقات استفاده کند. تیم بسیار قدرتمندی است .حضور بازیکنانش مثل : نه نه ، وارجائو ، اسپیلیتر ، باربوسا و مارسلینهو این تیم را قدرتمند تر از همیشه کرده  تیمی که مسابقه درخشانی در عرصه جهانی و المپیک دارد.

این گزارشگر با سابقه بسکتبال در مورد صربستان نیز گفت : خیلی ها معتقدند که این تیم ضعیف هست و لی به نظر من تیم جوان هست و صاحب سبک.

آتشی در ادامه به حریف آخر ایران یعنی مصر اشاره کرد و گفت این تیم همتراز تیم ما است در بازی با این تیم پیروزی دور از دسترس نیست به شرطی که هوشیار باشیم و از موقعیت ها استفاده کنیم.

در ادامه آتشی درباره اهمیت بالای مسابقات بسکتبال مردان جهان توضیح داد و گفت : تمام ستارگان برتر جهان در این مسابقات با بالاترین توان خود حاضر می شوند . بعد از المپیک این رقابتها معتبرترین مسابقات است.

ملی پوش سابق تیم بسکتبال کشور در مورد آمادگی تیم کشورمان گفت : تیم ایران اردوهای خوبی را داشته . اردوی اسلواکی و چک و چند بازی اروپایی بر قدرت ، قوت و شناخت تیم ملی افزود و ابراز امیدواری کرد که ایران در این دوره از مسابقات با افتخار ظاهر شود و بهتر از جام جهانی 2010 ترکیه نتیجه بگیرد.

لازم به ذکر است این بازی ها در 4 گروه 6 تیمی برگزار می شود و ایران که در مقابل فیلیپین قهرمان جام ملتهای آسیا شد برای دومین بار سهمیه حضور در این بازی ها را به دست آورده به زعم کارشناسان ایران در گروه مرگ این مسابقات باید بازی کند جایی که تیم های برزیل ،مصر ،فرانسه ، صربستان و اسپانیا حضور دارند.

دیدار تیم ملی بسکتبال ایران مقابل برزیل امروز ، 9 شهریور ، ساعت 20:30 به صورت مستقیم و با گزارش عنایت الله آتشی در قالب برنامه توپ و تور پخش خواهد شد . برنامه توپ و تور به تهیه کنندگی بهزاد کاویانی ، به پخش مستقیم رقابت های والیبال ، بسکتبال و هندبال اختصاص دارد که در گروه ورزش شبکه سه سیما تهیه و پخش می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار