ناسا به رصد گسل‌های کالیفرنیا می‌رود + تصاویر

دانشمندان ناسا، در حال برنامه ریزی برای تحقیق هوایی درباره اثرات جابجایی گسلی در منطقه دره ناپا در شمال کالیفرنیا هستند. این تحقیقات با استفاده از رادارهای توسعه یافته‌ی بخش JPL ناسا انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان ناسا، در حال برنامه ریزی برای تحقیق هوایی درباره اثرات جابجایی گسلی در منطقه دره ناپا در شمال کالیفرنیا هستند. این تحقیقات با استفاده از رادار های توسعه یافته ی بخش JPL ناسا انجام خواهد شد.



آنها در حال حاضر در حال انتظار برای بدست آمدن نتایج قطعی از پرواز تحقیقاتی هواپیمای C-20A از مرکز تحقیقات آرمسترانگ هستند. 



زلزله ای با قدرت 6 ریشتر که مرکز آن در دره ی ناپا قرار داشت، شدید ترین زلزله در ربع قرن گذشته ی سانفرانسیسکو به شمار می آید. این زلزله خرابی‌های زیادی در مناطق اطراف این دره بوجود آورد و تعداد زیادی مجروح بر جای گذاشت.

داده های پرواز انجام شده با داده های رادار هایی که در گذشته دریافت شده است، مقایسه خواهد شد و نشانه‌های تغییر یا عدم تغییر در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این رادار ها قادرند حرکات زمین را با دقت کمتر از یک سانتی‌متر اندازه گیری کنند.

محققان ناسا معتقدند نتایج این تحقیق میتواند آنها را در تشخیص پس لرزه‌ها یاری دهد و همچنین نتایج این بررسی، این سازمان فضایی را برای الگو سازی زمین شناختی و فعالیت‌های فضایی اش آگاه تر می‌سازد.

رادار هوایی ناسا که توسط هواپیمای سی 20 حمل و استفاده می‌شود، از ارتفاع 41 هزار پایی زمین را رصد می کند. و داده‌ها را با نهاد های مربوطه به اشتراک می‌گذارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار