آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ندارد

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نداشته و حتی مبتلایان به این بیماری‌ها باید در مصرف آسپرین بسیار احتیاط کنند.

محمد صادق بهاری داروساز و متخصص داروشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: برخی از افراد تصور می‌کنند که مصرف آسپرین در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و حتی غیر مزمن موثر است که البته این تصور چندان به واقعیت نزدیک نیست. 

وی گفت: بسیاری بر این باورند که آسپرین تأثیری قابل ملاحظه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد که برخی از مطالعات این موضوع را اثبات نمی‌کنند. 

بهاری تأکید کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نداشته و حتی مبتلایان به این بیماری‌ها باید در مصرف آسپرین بسیار احتیاط کنند. 

وی با اشاره به اینکه مصرف آسپرین در مبتلایان به بیماری‌های مزمنی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه نمی‌شود، اظهار داشت: برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بهتر است از روش‌هایی نظیر پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از مصرف زیاد چربی و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن استفاده کرد. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار