معین‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رویکرد بلندمدت ایران در مقابله با تروریسم/ دلایل مذاکره نکردن اروپا با ترکیه در مسئله تروریسم

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، یک رویکرد بلند مدت داشته و منافع متقابلی با اروپا دارد.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با عملکرد رسانه‌های غربی در قبال ایران و تحریم‌های اخیر آمریکا اظهار داشت:  رسانه‌هایی که در چارچوب حمایت از آمریکا عمل می‌کنند، با گروه‌های دست راستی‌ای مرتبط هستند که شامل جمهوری‌خواهان و حمایت‌های صهیونیست‌ها است، در مقابل افراد و رسانه‌های نسبتا بی‌طرف، روند عملکرد آمریکا را در قبال سیاست‌های ایران نقض کرده و منصفانه‌تر به موضوع نگاه می‌کنند، طبیعتا رویکرد افرادی همچون  "فیدمن"  نسبت  تحریم‌ها نقادانه‌‌‌تراست.
 
وی با اشاره به حساس بودن مبانی امنیتی هر نظام سیاسی گفت: آمریکا خواهان اطلاعاتی است که  فراتر از حد مجاز امنیتی بوده از این رو درخواست بازدید از پارچین به عنوان یک مرکز کاملا نظامی و پافشاری بیشتر سر این موضوع، بیهوده به نظر می‌رسد.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: آمریکا طی این 30 سال ایران را به طور مداوم تحریم کرده و علاوه بر‌آن سازمان ملل متحد هم با 6 بیانیه اتمی، دست به تحریم ایران زده است.

معین‌آبادی تصریح کرد: این تحریم‌های ضد‌‌ایرانی، تفاوت خاصی در اوضاع ایجاد نکرده و آمریکا به این بهانه که تحریم‌ها متعلق به گذشته و امروز در حال تمدید و تائید است، یک جانبه عمل می‌کند.
 
وی ادامه داد:  جمهوری اسلامی ایران همراه اروپا برای مقابله با تروریسم یک رویکرد بلند مدت داشته و منافع متقابلی با آن دارد؛ به طوری که توان تامین منافع و انرژی آنها را به وسیله خط گاز ناباکو و منابع گازی کشور داراست.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان، رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به ایران را همچون سابق اما به شکل مثبت تری دانست و خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر مسئله عمده‌تر برای اروپا بحث تروریسم است که برای پیشبرد راهبردی آن، ملزم به برقراری ارتباط با ترکیه و ایران خواهد بود و از طرفی به دلیل متهم دانستن ترکیه به آزادی مرزهایش، که باعث ورود افراد تندرو از اروپا به منطقه خاورمیانه شده، با آن وارد مذاکره نمی‌شود اما ایران همواره مصمم در مبارزه با تروریسم عمل می‌کند، بنابراین رویکرد اروپا نسبت به ایران مثبت‌تر ارزیابی می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، تحریم ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار