یک کارشناس امور استراتژیک گفت: ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران در منافع نامشروعی است که این کشور در منطقه برای خود در نظر گرفته و آنها را منافع حیاتی می‌نامد.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: این اقدام در تعارض کامل با روند حل و فصل کنونی موضوع هسته‌ای است.

وی ادامه داد: مذاکرات میان ایران و 1+5 در چارچوب نرمش قهرمانانه و با اذن رهبری انقلاب انجام شد و بزرگترین دستاورد این مذاکرات، مشخص شدن عمق و ماهیت دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

این کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران با انجام مذاکره و لبخند تمام شدنی نیست و روشن شدن این مسئله برای کشورمان یک برد سیاسی محسوب می‌شود و در صفوف داخلی کشور انسجام بیشتری ایجاد خواهد کرد.

قدیری ابیانه اظهار داشت: مقام معظم رهبری با علم به نتیجه نرسیدن مذاکرات مجوز نرمش قهرمانانه (مذاکره) حتی با ایالات متحده در چارچوب 1+5 و صرفا در مورد مسئله هسته‌ای را صادر کردند تا این مسئله برای اقشاری از جامعه که فکر می‌کردند دشمنی آمریکا با ایران به دلیل لحن تند مسئولین بوده و مذاکره و لبخند می‌تواند آمریکا را به ختم خصومت‌ها با ملت ایران وادار کند، روشن شود.

وی افزود: ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران در منافع نامشروعی است که این کشور در منطقه برای خود در نظر گرفته و آنها را منافع حیاتی می‌نامد.

این کارشناس عالی در امور استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: این مذاکرات و این لبخندها باید تا جایی ادامه پیدا کند که دیرباورترین اقشار متوهم هم به کنه این حقیقت پی ببرند.

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: ایران ، امریکا ، تحریم ، دشمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار