اولين عمل آنژيوگرافي تشخيصي قلب يك نوزاد شيرخوار 10 ماهه با موفقيت در بيمارستان هاجر شهرکرد انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ براي اولين بار در استان چهارمحال و بختیاری عمل آنژيوگرافي قلب نوزاد شيرخوار 10 ماهه توسط دكتر نبي اله اسدپور؛ فوق تخصص قلب اطفال و نوجوانان، در بيمارستان هاجر شهرکرد انجام شد. 

رئيس بيمارستان هاجر (س) شهركرد گفت: اولين عمل آنژيوگرافي تشخيصي براي يك شيرخوار 10 ماهه كه با توجه به پايين بودن سن كودك در نوع خود نادر است با موفقيت در اين بيمارستان انجام شد.

دكتر ارسلان خالدي فر افزود: از ابتداي شهريور ماه تا كنون دو عمل آنژيوگرافي در بيمارستان انجام شده است كه اولي مربوط به يك كودك 10 ساله و از نوع آنژيوگرافي درماني و دومي براي يك شيرخوار 10 ماهه و از نوع تشخيصي بود كه هر دو عمل براي اولين بار در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

دكتر نبي اله اسدپور؛ متخصص اطفال و فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشكي، انجام عمل آنژيوگرافي براي اطفال را موفقيت بزرگي براي حوزه درمان این استان دانست و اظهار داشت: اين عمل نادر در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور انجام مي شود و امروز به همت مسئولين دانشگاه و بيمارستان، مردم استان چهارمحال و بختیاری از اين نعمت بهره مند شده اند.

وي گفت: اين شيرخوار به علت وجود سوراخ بين دو حفره بطني با فشار بالاي ريه مواجه بود و در صورت عدم تشخيص و اقدام به موقع فشار ريوي بعد از عمل هم بر طرف نمي شود كه خوشبختانه با انجام اين آنژيوگرافي مقدمات انجام عمل جراحي مربوطه انجام گرديد.

این فوق تخصص قلب اطفال و نوجوانان، با اشاره به راه اندازي بخش استنت گذاري قلب در اين بيمارستان اظهار اميدواري كرد: زير ساخت هاي لازم براي ارائه خدمات تشخيصي درماني تخصصي با حداقل هزينه در استان چهارمحال و بختیاری فراهم و از مراجعه بيماران به مراكز درماني ساير استان ها و تحميل هزينه هاي هنگفت بر آنان جلوگيري شود.

اسدپور افزود: هم اكنون بخش آنژيوگرافي بيمارستان هاجر (س) ظرفيت ارائه خدمت به اطفال مبتلا به بيماري هاي قلب را دارا بوده و در حال حاضر هر هفته به يك تا دو بيمار خدمت ارائه مي نمايد كه در صورت لزوم اين ظرفيت تا ۵ بيمار در هفته نيز افزايش مي يابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
عمل خیلی خاصی انجام نداده من 45 روزه شو انجام دادم
منتها شهرکرد خیلی تو موارد پزشکی عقبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
تو خوبی