رییس مرکز برنامه ریزی ، تحول اداری و بودجه سازمان محیط زیست گفت: چارچوب تدوین برنامه ششم توسعه پس از نهایی شدن در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ می گردد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  امیر مهاجر طهرانی رییس مرکز برنامه ریزی ، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست  در سومین نشست تدوین برنامه ششم توسعه پس از ارایه و بررسی گزارش شناسایی، احصا و طبقه بندی فرصت ها ، ظرفیت ها و رویکردهای پیش روی سازمان در تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در حوزه محیط زیست ، بیان داشت:  به زودی چارچوب تدوین برنامه ششم توسعه پس از نهایی شدن در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ می گردد.
 
وی با ارایه پیشنهاد نظام تدوین برنامه ششم توسعه ( مقدماتی )  که در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تهیه شده،  گفت: شورای برنامه ریزی محیط زیست یکی از شوراهای 29 گانه برای تدوین برنامه ششم توسعه در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است که به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست  و دبیری مرکز امور آمایش و توسعه منطقه ای آن معاونت تشکیل می شود و براین اساس سازمان موظف به تهیه اسناد پشتیبان مبتنی بر وضع موجود و وضع مطلوب می باشد.
 
امیر مهاجر طهرانی اهداف راهبردی سند چشم انداز، نظریه رییس جمهور در الگوی توسعه مطلوب، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سایر سیاست های ابلاغی را گزینه های اصلی در تهیه سند وضع مطلوب در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود:  تهیه گزارش وضع موجود را با استناد به عملکرد برنامه چهارم و پنجم ، تحلیل وضع موجود، عملکرد سند چشم انداز، آسیب شناسی برنامه ها و سند چشم انداز را به عنوان گزینه های اصلی در تهیه گزارش وضع مطلوب است.
 
رییس مرکز برنامه ریزی ، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست، آسیب شناسی وضع موجود، توجه به ضرورت های آینده ، تاکید بر دیدگاه ها و برنامه های راهبردی دولت، استفاده حداکثری ازسیاست های ابلاغی قبلی ، کسب نظرات دستگاه های اجرایی و رایزنی و همکاری با دفتر مقام معظم رهبری و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عنوان مبانی پیشنهادی تهیه پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم عنوان و بر این مسئله تاکید داشت:  رویکرد اصلی برنامه ششم توسعه جامع نگر با نگاه ویژه به موضوعات خاص است که این موضوعات شامل محیط زیست، آب و وعده های رییس جمهور محترم می باشد.
 
بنابر این گزارش، زهرا جواهریان مدیر کل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست گفت: برنامه های کلان و میان مدت خوبی در حوزه محیط زیست داریم و می بایست به دنبال تدوین برنامه های اجرایی کوتاه مدت برای تحقق برنامه های کلان در حوزه های بخشی و فرابخشی باشیم.
 
فرزام پوراصغر رییس گروه محیط زیست دفتر امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در این جلسه با تاکید بر اهمیت روز افزون بروز آوری آمار و اطلاعات برای تهیه گزارشات و اسناد پشتیبان ، پیشنهاد کرد که در بحث روش شناسی مورد استفاده در تهیه اسناد و برنامه ، از روش های PSR استفاه شود.
 
همچنین حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه مهمترین آسیب برنامه پنجم توسعه را تاکید برنامه بر مسایل فرابخشی  عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه باید نگاه بخشی پررنگ تر از گذشته باشد.
 
در انتهای جلسه رییس مرکز برنامه ریزی، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: برنامه زمان بندی متناسب با برنامه تهیه شده در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تهیه و جهت اجرا از طریق کارگروه های برنامه ریزی اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار