سال گذشته کمپانی اپل با معرفی آیفون 5S و پردازنده ی دو هسته ای A7، پای پردازنده های 64 بیتی را به دنیای گجت‌های خوشمند باز کرد، از آن زمان شایعات فراوانی پیرامون یک محصول اندرویدی مجهز به این پردازنده ها مطرح شد، که هم اکنون HTC این تلفن را عرضه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، جالب است بدانید که این اسمارت فون به هیچ عنوان یک تلفن سطح بالا به شمار نمی‌رود و در واقع یک میان رده اندرویدی محسوب می‌شود، Desire 510 به یک پردازنده 64 بیتی اسنپ دراگون 410 مجهز شده است که دارای چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex A53 می‌باشد، در کنار این پردازنده چی گرافیکی Aderno 306 قرار دارد که نسخه برروز شده ی آدرنو 305 می‌باشد.

دیگر پردازنده 64 بیتی شرکت کوالکام، اسنپ دراگون 810 می باشد که بر مبنای معماری Arm V8 و لیتو گرافی 20 نانومتری طراحی شده است که هنوز کوالکام آن را عرضه نکرده است و تا آن زمان باید از مدل 410 استفاده کرد، علاوه بر کوالکام کمپانی های TSMC و سامسونگ نیز قادر به تولید تراشه با لیتوگرافی 20 نانومتری می باشند.

اطلاعات دیگری در مورد اسمارت فون 64 بیتی HTC در دسترس نیست که احتمالا کمپانی تایوانی آن را به طور کامل در کنفرانس مطبوعاتی که تا چند روز دیگر در جریان نمایشگاه IFA برگزار خواهد شد معرفی خواهد کرد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار