امیر ونک مطرح کرد

هیچ‌یک از جنگنده‌های پایگاه شکاری نوژه زمین‌گیر نیست

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت: در کلیه زمینه‌های بازسازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری و آموزش خلبانی در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه به خودکفایی رسیده‌ایم و هیچ یک از جنگنده‌های این پایگاه زمین‌گیر نیست.

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر خلبان منصور ونک فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت: پایگاه سوم شکاری یکی از پایگاه‌های محوری و راهبردی نیروی هوایی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و نقش مهمی را در حراست از مرزهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی بر عهده داشته و دارد.
 
وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس این پایگاه بیش از 12000 سورتی پرواز پشتیبانی هوایی و بیش از 6700 سورتی ماموریت برون مرزی انجام داده است.
 
فرمانده پایگاه شهید نوژه با اشاره به نقش پایگاه سوم در عملیات های مهم  8 سال دفاع مقدس ادامه داد: عملیاتهای حمله به الولید(H3)، اولین پاسخ (که با همکاری پایگاه شهید یاسینی انجام شد)، عملیات مرصاد و لغو کنفرانس غیر متعهدها در بغداد از مهمترین عملیات‌های این پایگاه بوده است.
 
وی افزود: پایگاه سوم شکاری پیش از جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در حراست ازتمامیت ارضی و مرزهای کشور داشته است و سرلشکر خلبان شهید نوژه و شهید عبدالله بشیر اسلامی قبل از حمله رژیم بعثی به کشور و در سرکوب غائله کردستان  به شهادت رسیده اند.
 
ونک خاطرنشان کرد: با بهره گیری از تجربیات 8 سال دفاع مقدس در کلیه زمینه های بازسازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری به خودکفایی رسیده ایم و کلیه آموزش های خلبانی در این پایگاه انجام می شود.
 
فرمانده پایگاه سوم در پایان گفت: به برکت خون شهدا هیچ یک از جنگنده های شکاری این پایگاه زمین گیر نیست و همه در شرایط عملیاتی قرار دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: امیر ، ونک ، نوژه ، جنگنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار