مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت، ساختمان و انرژی ایران در افغانستان خبر داد.

علی رسولیان د رگفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت : اگر بخش خصوصی به استان پیگیری‌ها و همکاری‌های لازم را انجام دهند می‌توانیم بحث صدور گاز از طریق لوله را به افغانستان به انجام برسانیم.

وی در مورد توافق انجام شده بین دو استان هرات و خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین توافق تشکیل کمیسیون همکاری بین دو استان بود که در این بخش حوزه صنعت نمایشگاهی و حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه های هرات نیز بیش از پیش تاکید شده است.

وی با اشاره به توجه استان خراسان رضوی به برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشور افغانستان در حوزه های صنعت، ساختمان و مواد غذایی کشاورزی، و دامی و به ویژه انرژی تصریح کرد: خوشبختانه موفق به دریافت مجوز برای برگزاری نمایشگاه استان در هرات شدیم که امیدواریم نمایشگاهی قوی و در سطح توان شرکت‌های دو کشور برگزار شود.

گفتنی است نمایشگاه‌های ایران در هرات از 29 مهر ماه الی 1 آبان ماه و نمایشگاه تخصصی مواد غذایی و صنایع کشاورزی و امور دامی ایران از 4 الی 8 آذر با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در محل تالار جلاالدین محمد بلخی در هرات برگزار می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.