مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: باتوجه به شرایط ناگوار حال حاضر دریاچه ارومیه، ضرورت مشارکت عمومی و فعال جوامع محلی و ساکنین حوضه آبریز دریاچه ارومیه را برای حفاظت و احیاء آن می طلبد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محسن سلیمانی روزبهانی مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران در جریان بازدید از سایت های منتخب استقرار برنامه کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: شرایط ناگوار حال حاضر دریاچه ارومیه، ضرورت مشارکت عمومی و فعال جوامع محلی و ساکنین حوضه آبریز دریاچه ارومیه را برای حفاظت و احیاء آن می طلبد.
 
 وی ادامه داد : سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری و با کمک سازمان های جهاد کشاورزی استان های آذربایجان غربی و شرقی برنامه استقرار کشاورزی پایدار در 41 سایت منتخب در این حوضه را در دست اجرا دارند.
 
 سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از کشاورزان این مناطق با اعلام آمادگی برای مشارکت داوطلبانه در اجرای این طرح در قالب آموزش های ارائه شده به کشاورزان هدف، گفت:  تکنیک هایی که منجر به کاهش استفاده از آب در مزارع و باغات می شود را در کشت پاییزه خود استفاده خواهند کرد.
 
وی با اشاره به پتانسیل موجود در سطح شهرستان های حوضه آبریز برای اجرایی کردن فعالیت های پیش بینی شده در برنامه کشاورزی پایدار، افزود: کشاورزان برای استقرار برنامه کشاورزی پایدار برای کاهش مصرف آب با هدف کمک به احیاء دریاچه ارومیه مشارکت گسترده ای دارند و موضوع دریاچه ارومیه و ضرورت کمک به احیاء آن هم اکنون در میان کشاورزان به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و خواهان مشارکت در این موضوع هستند.
 
مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشارکت و همکاری دولت ایران و نهادهای بین­المللی در اجرای پروژه کشاورزی پایدار افزود: در حال حاضر تکنیک های آموزش داده شده به کشاورزان برای کشت پاییزه محصولات به کار گرفته شده اند.
 
وی تاکید کرد: ضروری است تا این پروژه برای سال آینده نیز ادامه یابد تا ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری جوامع محلی و بویژه کشاورزان، بتوان عملا از طریق صرفه جویی در مصرف آب به روند احیا دریاچه ارومیه کمک کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ارومیه ، کشاورزی ، احیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار