کفاش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

اختصاص سهمیه 5000 نفری برای اعزام دانش‌آموزان به عتبات/ اعزام کاروان‌ها از آبان‌ماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات از آبان‌ماه آغاز می‌شود اما قبل از آن شرایط امنیتی کشور عراق نیز بررسی می‌شود.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: تفاهم‌نامه‌آی میان آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت منعقد شد که براین اساس 5000 هزار سهیمه برای اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات از آبان ماه آغاز می‌شود، افزود: قبل از اعزام دانش‌آموزان به عتبات شرایط کشور عراق بررسی می‌شود و چنانچه ضریب امنیتی این کشور بالا بود اقدام به اعزام گروه‌های دانش‌آموزی می‌نماییم.

کفاش با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر به همراه مادر و دانش‌آموزان پسر به همراه پدر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، گفت: اعزام دانش‌آموزان به عتبات به صورت هوایی هست و اگر شرایط امنیتی کشور عراق مناسب نباشد کاروان‌های دانش‌آموزی را به این کشور اعزام نخواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عضو تشکلها ودانش‌آموزان ممتاز در اولویت اعزام به عتبات هستند، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت اعلام کرده که چنانچه 5000 هزار سهمیه‌ای را که به دانش‌آموزان اختصاص داده تکمیل شود آمادگی این را دارد که این ظرفیت را افزایش دهد.

کفاش در خصوص حج عمره دتانش‌آموزی نیز گفت: حج عمره دانش‌آموزی ویژه پسران است زیرا که کشور عربستان مدتی از پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان دختر ممانعت می‌کند.

وی ادامه داد: سهمیه‌ای که برای عمره دانش‌آموزی دراختیار آموزش و پرورش قرار دارد 2600نفراست اما درخواست افزایش سهمیه به 6000 هزار نفر را ارائه کردیم که پس از حج تمتع درخواست آموزش و پرورش در شورای عالی حج مطرح می‌شود و در صورت تصویب افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است؛ همچنین از اسفند ماه اعزام دانش‌آموزان به حج عمره آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات ، حج ، زیارت ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار