دختران نمونه منطقه 13 تقدیر شدند

به مناسبت میلاد با سعادت خانم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ،مراسم جشن روز دختر و دهه کرامت با حضور شهردار و قائم مقام منطقه ، معاون امور فرهنکی و اجتماعی ، شورایاران محلات ، بانوان کارمند و جمعی از شهروندان در مجتمع کوثر منطقه 13 برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در این مراسم که به منظور گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و با هدف  تبيين مقام و منزلت دختران به عنوان همسران و مادران فردا همت اداره امور بانوان منطقه 13 برگزار  شد ، مسئولان ارشد منطقه از بیست نفر از  دختران موفق  با اهدای لوح تقدير تکريم  به عمل آوردند.
 
در ابتدای این مراسم ، عباس رزاقی ، معاون امور فرهنگی و اجتماعی منطقه 13 ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک دهه کرامت  به جایگاه دختران به عنوان آینده سازان جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش دختران به عنوان همسران و مادران فردا ، شهرداری منطقه 13 ویژه برنامه های مختلفی را با رویکرد توانمند سازی در جهت تحقق اهداف تربیتی برنامه ریزی و به مرحله اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به اولویت شهرداری تهران در ارائه خدمات به بانوان تصریح کرد: در حال حاضر سراهای سیزده گانه محلات منطقه 13 امکانات و خدمات خوبی در ساختمان سراهای محلات و شهربانو فراهم کرده که بانوان می توانند با شناخت و اطلاع از این خدمات ضمن کسب مهارت های مختلف ، توانائی های خود را در زمینه های متفاوت ارتقا دهند.

وی از بانوان منطقه  خواست  ضمن رصد کیفیت نحوه ارائه خدمات با ارئه پیشنهادات و انتقادات سازنده معاونت اجتماعی و فرهنگی را  در زمینه توانمند سازی بانوان یاری کنند.
معاون شهردار منطقه 13 ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن شرایط به سمتی حرکت کنیم که شاهد رشد و شکوفائی بانوان در جامعه باشیم که این امردر گرو تربیت و آموزش صحیح است.
 
در پایان مراسم شهردار منطقه 13 با اهدای لوح تقدیر از 20 دخترموفق در زمینه علمی ، دینی ، هنری ، ورزشی و دینی تجلیل به عمل آورد.

بانوی محجبه ،حافظ قرآن 6 جزء،نخبه مخترع اسپری ضد بخار،دارنده  مقام طلا ،نقره ،برنز در رشته ورزشی تکواندو،کسب موفقیت درزمینه پژوهش محوری – قرآنی  واقامه نماز –مسابقات هنری وادبی،رتبه دوم نگارگری شمسه تهران  مقام سوم جشنواره خوارزمی در زمینه نقاشی ایرانی - نفر برتر دو سالانه جشنواره امام رضا(ع) از تقدیر شدگان  این مراسم بودند.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اصلانی در خصوص تبيين مقام و منزلت دختران ، اجرای گروه تواشیح الزهرا (س)،تقلید صدا و..  از دیگر بخش های مراسم بود که با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان رو به رو شد.
 


بهره مندی بیش از پنج هزار نفر از شهروندان منطقه 13 از خدمات سلامت



همچنین ادب با بیان اینکه بیش از 5 هزار نفر ازخدمات سلامت بهره مند شدند  افزود:به مناسبت گرامیداشت ولادت حکیم ابو علی سینا وروز پزشک ، اداره سلامت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 13  ده ها برنامه جهت رسیدگی به وضعیت سلامت شهروندان اجرا کرد.

وی اظهار داشت: در این راستا تیمی  5 نفره متشكل از يك نفر پزشك متخصص، يك نفر پزشك عمومي، يك نفر دندانپزشك ،يك نفر كارشناس تغذيه و يك نفر كارشناس روانشناسي در سراهای محلات منطقه 13 مستقر و حدود 1500 نفر از شهروندان مورد چکاپ رایگان قرار گرفتند .

ادب تصریح کرد: برگزاری چکاپ دندانپزشکی، همایش بهداشت دهان و دندان، مشاوره فردی تغذیه، همایش طب سنتی، مشاوره فردی مامایی،مشاوره فردی روانشناسی ، کارگاه های آموزشی با موضوعات تغذیه ، روانشناسی ،بهداشت فردی، تست قند و فشارخون، تقدیر از اعضای کانون پزشکان، تقدیر از پزشکان بیمارستان ها و کلینیک های سطح منطقه از دیگر برنامه های اجرا شده بود.
 


بازدید قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از سطح محدوده ناحیه 4




به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در بوستان های نیما و عطار در جریان وضعیت نگهداشت بوستان های ناحیه 4 قرار گرفت و با عبور از سه معبر شهری دستوراتی در خصوص رفع موانع موجود در زمینه رفت و روب شهری صادر نمود.

باقرصاد از وضعیت املاک در حال ساخت ناحیه نیز بازدید کرد و اظهار داشت: موضوع حفظ پیاده راه ها و نگهداشت فضای سبز حاشیه املاک در حال ساخت از حقوق شهروندان بوده و نباید به بهانه اعمال جریمه از اقدامات پیشگیرانه صرف نظر کرد.

مهرابی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه نیز به اظهار این نکته پرداخت که موضوع حفظ پیاده راه ها و جلوگیری از تجاوز به حریم درختان از مصوبات بازدید های دوره ای قائم مقام محترم منطقه بوده که از سوی نواحی نیز در دستور کار قرار گرفته است.


انتهای پیام /
 
برچسب ها: سلامت ، روز دختر ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار