باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد/

ساخت قطار در کشور بدست سازندگان ایرانی رقم خورد/ سهم 14 درصدی راه‌آهن در ایران

نه ‌تنها وجود راه‌آهن در ایران آرزو نیست بلکه این روزها از صفر تا صد تعمیر و ساخت قطار در کشور انجام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران لزوم توجه به حمل و نقل ریلی می تواند در افزایش حجم جابجایی مسافر و ترانزیت کالا که بدنبال آن باعث افزایش سهم حجم صادرات و واردات می‌شود تاثیرگذار باشد پس گسترش و نوسازی حمل و نقل ریلی در پویایی اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

براساس این گزارش روزی در ایران ایجاد راه‌آهن سراسری یکی از آرزوهای بزرگ و ملی محسوب می‌شد اما نهایتا در چهارم شهریور سال 1317 ساخت سراسری خط ریلی راه‌آهن به اتمام رسید حالا 86 سال از راه‌اندازی اولین قطار می‌گذرد و روزبه‌روز شبکه سراسری قطار افزایش می‌یابد.

در این راستا محمدزاده  معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به اینکه حدود 11 هزار کیلومتر خطوط اصلی و بخشی از خطوط فرعی علاوه بر خطوط بهره برداری شده درحال ساخت است گفت: سال گذشته ظرفیت جابجایی حمل مسافر 28 میلیون نفر و حمل بار 32 میلیون تن بوده است.
 
 
بر اساس این گزارش جدای از ساعات دلنشینی که در کوپه‌های قطار به همراه خانواده سپری می‌شود سفر با قطار مزیت‌های دیگری از جمله صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش تصادفات را در پی دارد.

*فرسودگی 4  شاهراه ریلی ایران


نه ‌تنها وجود راه‌آهن در ایران آروز نیست بلکه این روزها از صفر تا صد تعمیر و ساخت قطار در کشور انجام می‌شود.

براساس این گزارش علی‌رغم مزیت‌های زیست‌محیطی و صرفه‌جویی سوخت در حمل و نقل ریلی سهم راه‌آهن در جابجایی مسافر فقط 14 درصد است که این بخش نیاز به نوسازی دارد.

در همین راستا محمدزاده با اشاره به اینکه ما در پروژه‌های خط دوم و پروژه‌های تراک‌بندی تهران – مشهد پیش‌رفت‌های بسیاری کرده‌ایم گفت: در مسیر بافق به بندرعباس و نو کردن علائم مسیر تهران به اهواز پیشرفت‌های بسیاری کرده‌ایم.

براساس این گزارش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته وعده نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی را داده بود با این وجود 5 شاهراه اصلی تهران  به جلفا، اهواز، بندرعباس، مشهد و استان‌های شمالی دچار فرسودگی شده است و از این 5 مسیر فقط مسیر تهران به مشهد در حال نوسازی است و مسیر تهران به اهواز در دست مطالعه قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، جاده ، مسافر ، سفر ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار