يونيسف گزارش داد؛

از هر 10 دختر زير 20 سال يک نفر قربانی خشونت جنسی می‌شود

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی روز جمعه اعلام کرد تقریبا 120 میلیون دختر کمتر از 20 سال در جهان متحمل خشونت‌های جنسی می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی روز جمعه اعلام کرد تقریبا 120 میلیون دختر کمتر از 20 سال- تقریبا یک نفر از 10 نفر- در جهان متحمل خشونت های جنسی می شوند. 

یونیسف در گزارشی با عنوان " پنهان از چشمان ما " بر اساس آمار تهیه شده از خشونت هایی که کودکان 190 کشور جهان متحمل آن می شوند خبر داد.

چنانچه 120 میلیون دخترجوان قربانی خشونت جنسی در جهان هستند بیشترین تعداد در کشورهای آفریقای زیرصحرا است.

 در بین نوجوانان دختر متأهل که بین 15 تا 19 سال دارند،‌ یک نفر از سه نفر قربانی خشونت های فیزیکی یا جنسی همسر یا شریک زندگی خود هستند. این جرم بیشتر در جمهوری دموکراتیک کنگو و گینه استوایی رایج است. 

در این گزارش آمده است نزدیک به نیمی از دختران 15 تا 19 سال در جهان (تقریبا 126 میلیون نفر) براین باورند گاهی اوقات لازم است شوهر یا شریک زندگی همسر خود را هدف ضرب و جرح قرار دهد.

یونیسف اعلام کرد پسر بچه ها با وجود آنکه کمتر هدف خشونت های جنسی قرار دارند همچنان در معرض خطر قرار دارند. قتل نیز مانند خشونت های جنسی، به شکلی نابرابر کودکان را در جهان هدف قرار داده است. 

از 95 هزار کودکی که سال 2012 قربانی آدم کشی شده اند اکثر آنها ( 85 هزار نفر) در کشورهایی با درآمدهای پائین یا متوسط بوده اند. در این زمینه به کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب ( 25 هزار و 400 نفر )، کشورهای غربی و مرکزی آفریقا ( 23 هزار و 400 نفر)‌ و کشورهای شرقی و استوایی آفریقا ( 15 هزار نفر ) اشاره شده است.

قتل اصلی ترین عامل مرگ پسربچه ها و نوجوانان بین 10 تا 19 سال در هفت کشور آمریکای لاتین است. نیجریه با 13 هزار مورد قتل در سال 2012 بیشترین آمار آدم کشی را دارد. 
در بین کشورهای غرب اروپا و آمریکای شمالی، آمریکا بیشترین آمار قتل را در بین افراد کمتر از 20 سال دارد. 

در این گزارش همچنین به شیوع خشونت در محیط خانواده اشاره شده است : از هر 10 کودک دو تا 14 ساله ( نزدیک به یک میلیارد ) متحمل تنبیه بدنی به دست کسانی می شوند که در خانه از آنها مراقبت می کنند. 

یونیسف پیش بینی کرد این آمار "حداقل برآورد از این مشکل است" زیرا تنها افرادی را شامل می شود که حاضر به اظهار آن بودند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار