روزنامه زمان: ترکيه 1500 تن سوخت هواپيمای جت به اسرائيل صادر کرده است

یک روزنامه ترکیه‌ای نوشت که این کشور ماه ژوئن سال جاری میلادی 1584 تن سوخت هواپیمای جت به فلسطین اشغالی صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه زمان چاپ ترکیه در گزارشی در شماره امروز خود نوشت : فروش سوخت هواپیمای جت به اسرائیل به رغم واکنش های افکار عمومی ترکیه همچنان ادامه دارد.

زمان نوشت: موسسه ساماندهی بازار انرژی ترکیه برای نخستین بار آمار صادرات سوخت به کشورهای مختلف را منتشر کرد. 

بر اساس گزارشی که این موسسه منتشر کرده است ، ترکیه ماه ژوئن سال جاری میلادی 1584 تن سوخت هواپیمای جت به اسرائیل صادر کرد. 

پیشتر وزارت انرژی و موسسه ساماندهی بازار انرژی ترکیه اعلام کرده بود   خبرهای مرتبط با فروش سوخت هواپیمای جت به اسرائیل مغایر با واقعیت است. 

زمان می افزاید : پس از حملات اخیر اسرائیل به غزه و قتل عام هایی که اسرائیل در غزه انجام داد ، بحث های گسترده‌ای درباره موضوع روابط تجاری ترکیه با اسرائیل مطرح شد. در این چارچوب موضوع صادرات نفت کردستان عراق به اسرائیل توسط ترکیه نیز مطرح شد. تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه ابتدا موضوع صادرات نفت کردستان عراق به اسرائیل را تکذیب کرد اما بعدا تاکید کرد که این موضوع که نفت کردستان عراق به کجا منتقل می شود ، ارتباطی به ما ندارد.

" مصطفی ییلماز " رئیس موسسه ساماندهی بازار انرژی ترکیه نیز پیشتر خبرهایی را که درباره صادرات سوخت هواپیمای جت به اسرائیل منتشر شده بود ، مملو از سوء نیت ارزیابی کرد اما گزارشی که بعدا توسط این موسسه منتشر شد این موضوع را تایید کرد که شرکت‌های خصوصی ترکیه به اسرائیل فرآورده های نفتی  صادر کرده اند.  

بر اساس آخرین گزارش موسسه ساماندهی بازار انرژی ، ترکیه  ماه ژوئن سال جاری میلادی 2855 تن فرآورده های سوختی به فلسطین اشغالی صادر کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار