اصفهان/

همایش شعر رضوی در کاشان برگزار شد

همایش شب شعر رضوی از سری برنامه های جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو و جشن های مردمی ایام میلاد امام رضا(ع)همزمان با هشتمین شب دهه کرامت در کاشان برگزار شد.

علیرضا عبدلی، مدیرداخلی جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو، در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: تقدیر از حجت الاسلام شیخ عبدالله مدرس زاده "موسس انجمن ادبی نشر فرهنگ اسلام " و شعر خوانی 10 شاعر کاشانی در مدح رضوی برگزار می شود.

وی، با اشاره به فراخوان شعر رضوی به عنوان یکی از برنامه های جانبی جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان افزود: این آثار با موضوعات مدح رضوی، احادیث رضوی، فرهنگ رضوی، جامعه رضوی و شهروند رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته وی، آثار ارسالی از نظر محتوا و فنی دارای کیفیت است که توسط هیئت داوران برای انتخاب آثار برگزیده و تقدیر از آثار برتر در حال بررسی است.

مدیرداخلی جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو،در ادامه با اشاره به اینکه امشب(14شهریور) نیز در نهمین شب برگزاری آن همایش بزرگداشت مقام امامزادگان«روزاحمد بن موسی(ع)»برگزار می شو افزود:تا کنون همایش های قرآن و مهدویت، اخلاق و خانواده رضوی به مدت دو شب، طب رضوی، مداحین ارزشی،همایش کودکان رضوی وشب شعر رضوی برگزارشده است.

عبدلی، آغاز به کار جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان در قالب آیین افتتاحیه همزمان با پنج شنبه 6 شهریور روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) را یادآورشد و گفت: بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه، جشن بزرگ رضوی و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور از برنامه های شب های نهم تا یازدهم دهه کرامت و برگزاری این جشنواره در کاشان است.

وی اجرای جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان همزمان با دهه کرامت و به مناسب جشن ایام میلاد امام رضا(ع) در این شهرستان را خاطرنشان کرد و گفت: این جشنواره با ویژه برنامه های متنوع طی 11 شب از 6 تا 16 شهریور با استقبال بی نظیر شهروندان ولایتمدار کاشانی اجرا می شود.

به گفته وی، اجرای 50 نوع برنامه متنوع آموزشی، فرهنگی و مذهبی همراه با اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، نشست پرسش و پاسخ در رفع شبهات دینی یکساعت قبل از اقامه نماز، توزیع نمک تبرک حضرت از جمله برنامه های ثابت جشنواره طی 11 شب برگزاری آن است.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع) افزود:توزیع ماهنامه هشت به صورت روزنگار، برپایی نمایشگاه عکس رضوی از 35 عکس یادگاری از مشهد مقدس بر روی شاسی چوب، استقرار غرفه های کودک رضوی(نقاشی و دل نوشته)، رفع شبهات دینی و خوشنویسی احادیث امام رضا(ع) توسط داوود فتّال پور از دیگر برنامه های جانبی جشنواره است.

همایش شب شعررضوی در کاشان با برنامه های قرائت قرآن توسط قاری ممتاز مرتضی صادقی، مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حلّی، پخش دعای فرج، صلوات خاصه، کلیپ امام رضا(ع)، اجرای مسابقه، تقدیر از پسشکسوتان وشعر خوانی 10 شاعربرجسته کاشانی در هشتمین شب دهه کرامت و جشنواره آه و آهو برگزار شد.

گفتنی است: ایام دهه کرامت از روز پنج شنبه ششم تا یکشنبه 16 شهریوربه ترتیب با عناوین روز کریمه اهلبیت(ع)،انیس النفوس، معین الضعفا، عالم آل محمد(ص)،شمس الشموس، غریب الغربا، رئوف، احمد بن موسی(ع)،ثامن الائمه(ع)، ضامن و روز رضا(ع) نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.