مدیر کل ثبت احوال زنجان از تولد 8 هزار و 300 نوزاد طی پنج ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سید موسی متوسلین گزارشی از وقایع حیاتی ثبت شده در استان زنجان طی پنج ماهه نخست امسال پرداخت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران در اداره کل ثبت احوال استان زنجان، وقایع حیاتی در مهلت قانونی تعیین شده، ثبت می‌شود، افزود: زنجان در این زمینه جزو استان‌های برتر است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از وقایع ولادت ثبت شده در استان زنجان تا پایان مرداد ماه، تصریح کرد: امسال در مدت اعلام شده 8 هزار و 333 واقعه ولادت ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته در مدت مشابه 8 هزار و 552 واقعه ولادت ثبت شده بود، بیان داشت: این امر نشان از آن است که میزان ولادت در استان زنجان تا در حدود 200 نوزاد کاهش یافته است.

متوسلین با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده، 8 هزار و 261 مورد از ولادت‌های ثبت شده در استان زنجان، در مهلت قانونی تعیین شده ثبت شده است، عنوان کرد: مهلت قانونی تعیین شده برای ثبت وقایع ولادت تا 15 روز پس از واقعه ولادت است.

وی با ارائه گزارش تفکیکی از تعداد وقایع ولادت ثبت شده در استان زنجان، در بحث جنسیت، اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد، میزان ولادت نوزادان پسر در زنجان، بیشتر از نوزادان دختر است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه تا پایان مرداد امسال 4 هزار و 254 نوزاد در استان زنجان متولد شده است، اذعان داشت: همچنین طی این مدت تعداد متولدین دختر نیز 4 هزار و 79 واقعه است.

این مسئول همچنین گزارشی از روستایی و شهری بودن، ولادت‌ها در استان نیز ارائه کرد و متذکر شد: بر اساس آمار گرفته شده 65 درصد از ولادت‌ها در استان زنجان در مناطق شهری به ثبت رسیده است.

متوسلین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین 35 درصد از ولادت‌ها نیز مربوط به مناطق روستایی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، تولد ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.