معاون فرماندارشهرکرد گفت: همایش آموزشی مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، یدالله گودرزی صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش آموزشی مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های مناسب خانواده‌ها را بر عواقب سزارین بیشتر آشنا کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند روز آینده در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان همایش آموزشی مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین برگزار می‌شود که در راستای آشنایی بیشتر خانواده‌ها با عواقب سزارین تاثیر به سزایی دارد.

گودرزی بیان داشت: سلامتی در جامعه از هر امری مهم‌تر و ضروری‌تر است و بر همین اساس لازم است تا خانواده‌ها را با مزایای زایمان طبیعی بیشتر آشنا کنیم تا گرایش آن‌ها به سمت زایمان طبیعی بیشتر شود.

معاون فرماندار شهرکرد گفت: فرهنگ‌سازی و برطرف کردن ذهنیت‌های منفی به‌وجود آمده در خصوص سختی زایمان طبیعی می‌تواند نقش موثری در کاهش آمار سزارین و نزدیک شدن به حد استاندارد آن داشته باشد.

وی تصریح کرد: در راستای اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در این زمینه لازم است تا همه دستگاه‌های اجرایی با همکاری و تعامل سازنده با رسانه‌ها بتوانند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و مردم را بیشتر با عواقب سوء سزارین آشنا کنند.

گودرزی ادامه داد: با آگاه کردن بیشتر خانواده‌ها به خصوص مادران باردار می‌توانیم آمار سزارین را کاهش دهیم و آن را به حد استانداردهای موجود برسانیم و از این جهت سلامتی جامعه را بیشتر تضمین کنیم.

معاون فرماندار شهرکرد، تاکید کرد: در این زمینه دانشگاه علوم‌پزشکی اقدامات خوبی را در دستور کار دارد و امیدوارم با اجرای درست و به‌موقع بسته حمایت هفتم طرح تحول سلامت در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرکرد ، زایمان ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.