شهرکرد/

تدوین آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری های کشور

آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری های کشور تدوین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دیدار با شهردار شهرکرد، از تدوین آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری ها و ارسال آن از سوی وزیر کشور به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به منظور سیر مراحل قانونی تصویب خبر داد.


حسن آبادی گفت: آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری ها در 14 فصل و 119 ماده تهیه شده است که با تصویب آن تحولی در ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها و بهبود حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها و شهرداران رخ می دهد.


وی با بیان برنامه ریزی در خصوص جذب نیروهای انسانی جدید در شهرداری های کشور، افزود: بخشنامه ای از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده که بر اساس آن جذب نیروی انسانی در شهرداری ها، تنها از طریق برگزاری آزمون استخدامی که در شهریورماه هر سال به صورت سراسری برگزار می گردد، انجام می شود.


مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای فعلی شهرداری ها، گفت: با صدور و ابلاغ بخشنامه مصوبه معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور، نیروهای کارگری شاغل در شهرداری ها که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و مشغول به فعالیت در مشاغل کارمندی هستند، تبدیل وضعیت می شوند و پست کارمندی به آنها تعلق می گیرد.


آبادی اضافه کرد: نیروهای قراردادی ها و سایر کارکنان شهرداری ها تنها از طریق شرکت در آزمون تبدیل وضعیت می شوند و برای کارکنانی که دارای سابقه کار بالا هستند امتیازات و اولویت هایی در نظر گرفته می شود.


وی افزود: با تصویب شورای توسعه و سرمایه انسانی شهرداری ها، صدور مجوز استخدام پیمانی نخبگان که با تأئید بنیاد ملی نخبگان صورت می گیرد در شهرداری های مراکز استانها و شهرداریهای شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر در برخی از مشاغل برای سال 1393 اجرایی می شود.


در این نشست، نمودار چارت سازمانی شهرداری شهرکرد و سازمان های وابسته بررسی شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.