مدیر کل دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت:

اختصاص 10 درصد تخت‌های بیمارستانی به تخت‌های روانپزشکی عملی نشده است

حاجبی با بیان اینکه هنوز اختصاص 10 درصد تخت‌های بیمارستانی به تخت‌های روانپزشکی عملی نشده است، گفت: ایجاد تشویق‌هایی برای بیمارستان‌های عمومی مثل افزایش قیمت تخت روز روانپزشکی از عوامل موثر در تحقق این امر است.

احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روان، اجتماع و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اختصاص 10 درصد تخت‌های بیمارستانهای عمومی به تخت‌های روانپزشکی گفت: هنوز این امر عملی نشده است چرا که اصلا ایجاد بخش روانپزشکی مراقبت‌ها و شرایط خاص خود را می طلبد و از طرف دیگر از لحاظ درآمد سودده نیست.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی برای تحقق این امر انجام دهیم عنوان کرد: به عنوان مثال باید قیمت تخت روز روانپزشکی را بالا ببریم تا برای  بیمارستان‌ها انگیزه ایجاد کنیم و از طرف دیگر باید یکسری قوانین به صورت بخشنامه به بیمارستان‌ها بدهیم تا شرایط اجبار گونه را ایجاد کنیم.

حاجبی اظهار داشت: امسال برای ارتقا درمان بیماران روانپزشکی اقدامات خوبی انجام دادیم
به طوری که افرادی که دچار اختلال روانپزشکی هستند و اعتیاد هم دارند و درمان آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که الویت ما کودکان، نوجوانان و زنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از 11 هزار تخت مصوف روانپزشکی که باید تا پایان سال 93 داشته باشیم در حال حاضر نزدیک به 8 هزار تخت روانپزشکی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار