شهرکرد/

دومین دوره مسابقات رباتیک و هوافضا در چهارمحال و بختیاری

دومین دوره مسابقات استانی رباتیک و هوافضای استان چهارمحال و بختیاری، با حضور 120 تیم در دو رده دانش آموزی و آزاد در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رییس شورای مرکزی مسابقات رباتیک و هوافضا استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دوره از مسابقات در قالب 10 لیگ در بخش های ربات های فوتبالیست، جنگجو، مسیریاب ویژه، آتش نشان و گلایدر و بخش ویژه خلاقیت با شرکت 120 تیم در سالن شهدای آموزش و پرورش شهرکرد برگزار شد.

مینا پشتوار ادامه داد: مسابقات این دوره در دو رده دانش آموزی و آزاد و بر اساس استاندارد مسابقات رباتیک کشور برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیشترین شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در لیگ جنگجوی دبستان با 27 تیم و کمترین تعداد شرکت کنندگان با 5 تیم در بخش مسیریاب ویژه حضور داشتند.

پشتوار افزود: تیم های برگزیده این مسابقات به مسابقات دانشگاه شریف در اسفندماه امسال و مسابقات رباتیک کشور که فروردین سال آتی برگزار می شود، اعزام می شوند.

پشتوار تصریح کرد: دومین دوره مسابقات رباتیک استان در مقایسه با دوره قبل از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در نخستین دوره این مسابقات شهرکت کنندگان از شهرهای بروجن و شهرکرد حضور داشتند که در این دوره از اکثر شهرستان های استان شرکت کنندگانی در بخش های مختلف حضور دارند.

برگزاری کارگاه آموزشی هوافضا به منظور آشنایی عموم با علم هوافضا از بخش های جنبی این دوره از مسابقات رباتیک استان بود.

تیم های رباتیک استان تاکنون موفق به کسب رتبه سوم لیگ آزاد میکروماوس، رتبه چهارم لیگ مسیریاب بین المللی فیض کاپ، رتبه سوم مسابقات کشوری لیگ مسیریاب، رتبه چهارم موش های هوشمند و رتبه پنجم مسابقات پتروکاپ در لیگ مسیریاب منطقه آزاد پتروشیمی ماهشهر شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.