روسیاالیوم به نقل از برخی منابع ائتلاف ملی عراق:

تکلیف اکثر پست‌های وزارتی عراق مشخص شده است+ فهرست وزرا

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم:برخی منابع ائتلاف ملی عراق تاکید کردند تکلیف اکثر پست‌های وزارتی مشخص شده و فقط اختلافات اندکی باقی مانده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مذاکرات درباره تشکیل دولت همواره ادامه دارد و اطلاعات به دست آمده تاکید می کند که اختلاف بین اتحاد نیروهای عراقی که شامل اکثر طرف های سیاسی سنی می شود و ائتلاف ملی است. براساس اطلاعات به دست آمده، اتحاد نیروهای عراقی تاکنون مساله نامزدهای خود را برای پست‌های وزارتی قطعی نکرده است. ائتلاف ملی به نوبه خود تاکید کرد هیچ پیش شرطی را که برخلاف قانون اساسی باشد نخواهد پذیرفت. 

برخی منابع در داخل ائتلاف ملی تاکید کردند که تکلیف اکثر پست های وزارتی مشخص شده و فقط اختلافات اندکی باقی مانده است که هم اکنون درباره آن مذاکراتی صورت می گیرد و ترکیب تقریبا نهایی پست های وزارتی و دولت آینده به این شکل است که وزارت نفت به عادل عبدالمهدی از ائتلاف ملی و وزارت کشور نیز به ائتلاف ملی واگذار شده است و نامزدهای این وزارتخانه هادی العامری و قاسم داود از ائتلاف ملی هستند.

وزارت امور خارجه به "ابراهیم جعفری" از ائتلاف ملی و وزارت حمل و نقل نیز به "بیان جبر" از ائتلاف ملی و وزارت سازندگی (و مسکن) به "احمد چلبی" از ائتلاف ملی و وزارت آموزش و پرورش نیز به حسین الشهرستانی از ائتلاف ملی واگذار شده است. وزارت دفاع نیز به اتحاد نیروهای عراقی واگذار شده و نامزد این وزارتخانه "جابر الجابری" است. وزارت برنامه ریزی و وزارت کشاورزی نیز به اتحاد نیروهای عراقی داده شده است.

وزارت دارایی نیز به ائتلاف کردستان واگذار شده و نامزد این پست "روژ نوری شاویس" است. وزارت مهاجرت و وزارت گردشگری نیز به ائتلاف کردستان واگذار شده است. توافق هایی نیز درباره معاونان نخست وزیر به دست آمده است و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد صالح المطلک و هوشیار زیباری معاونان نخست وزیر عراق خواهند بود و اگر "هادی العامری" به سمت وزیر کشور انتخاب نشود یکی از معاونان نخست وزیر خواهد بود. همچنین فراکسیون های سیاسی و گروههایی که درباره تشکیل دولت مذاکره می کنند درخصوص معاونان رئیس جمهور به توافق رسیده اند و براساس اطلاعات به دست آمده، "نوری المالکی" معاون اول رئیس جمهور و "اسامه النجیفی" معاون دوم رئیس جمهور و "ایاد علاوی" معاون سوم رئیس جمهور خواهد بود.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار