در جریان هشتمین سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی صورت گرفت

تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان فریمان با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه دولت در هشتمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی، در جلسه شورای اداری شهرستان فریمان شرکت کرد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ سید حسن هاشمی در این جلسه ضمن تبریک میلاد ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای شهرستان فریمان و به ویژه سید شهدای این شهر، شهید مطهری، از حضور در فریمان به عنوان نماینده دولت در هشتمین سفر استانی، ابراز خرسندی و قدردانی کرد.

هاشمی در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان فریمان گفت: به رغم خدمات زیادی که در 3 دهه گذشته به شهرستان فریمان ارائه شده است، این شهرستان همچنان دارای مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف است.

وی با اشاره به این که بیش از 40 درصد مردم فریمان کشاورز هستند، گفت: مشکلات زیادی از جمله خشکسالی و کمبود آب در این منطقه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم برای رفع این مشکلات در جلسات شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور تشکیل می شود تصمیمات خوبی اتخاذ نماییم.

وزیر بهداشت در ادامه به تشریح مشکلات و نیز اقدامات دولت در یک سال گذشته پرداخت و گفت: همه می دانیم که دولت در چه شرایط اقتصادیی کار خود را شروع کرد و باید با همدلی و همراهی و بدون ایجاد انتظارات خارج از امکانات، مشکلات را حل کنیم.

وی به اقدامات اقتصادی دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت تصمیمات خوبی برای کنترل تورم، راه اندازی چرخ اقتصادی و خروج از رکود داشته است.

وزیر بهداشت افزود:برای حل مشکل کمبود آب در کشور نیز مقرر شده است که 8 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یابد.

هاشمی همچنین به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در شهرستان فریمان با توجه به نزدیکی این شهر به مشهد میزان جمعیت این شهرستان و مشکل کمبود تخت بیمارستانی امیدواریم نهایتاً در خرداد ماه سال آینده بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان فریمان افتتاح شود.

وی همچنین اظهار داشت در خصوص نوسازی و ساخت خانه های بهداشت نیز تصمیمات موثری خواهیم گرفت.

بر اساس این گزارش در جلسه شورای اداری شهرستان فریمان که با حضور فرماندار، نماینده مجلس، امام جمعه و دیگر مسئولین این شهرستان تشکیل شد، هر یک از مسئولین، ضمن تشکر از وزیر بهداشت به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت و تبریک به وزیر بهداشت به دلیل انتخاب وزارت بهداشت به عنوان یکی از دستگاه های برتر کشور در جشنواره شهید رجایی و تشکر از عملکرد وزارت بهداشت که مورد تایید رهبری نیز می باشد، ضمن ارائه گزارشی از مشکلات شهرستان فریمان، درخواستهای خود را مطرح کردند.

بنابراین گزارش تکمیل هرچه سریعتر بیمارستان در حال ساخت فریمان، بازسازی خانه های بهداشت، خرید آمبولانس، رفع مشکلات مربوط به کم آبی در بخش کشاورزی، درخواست پرداخت تسهیلات کشاورزی، ساخت موزه آثار شهید مطهری، افتتاح سالن کشتی، ساخت سالن ورزشی مخصوص بانوان، گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز، نوسازی مدارس و ایجاد واحدهای دانشگاهی در فریمان از جمله درخواست های مسئولین شهرستان فریمان در جلسه شورای اداری این شهرستان بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.