چهاربند خبر داد:

اختصاص 7میلیاردتومان به بهسازی و تجهیز مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طی 45 روز گذشته بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی، تعمیرات و تأمین تجهیزات مدارس به مدارس پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست امروز خود در خصوص سرانه مدارس گفت:  طی 45 روز گذشته بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی، تعمیرات و تأمین تجهیزات مدارس به مدارس پرداخت کردیم که در طول نه سال گذشته پرداخت چنین مبلغی به مدارس شهر تهران سابقه نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ 5 میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی اختصاص داده شده است، افزود: تا قبل از 25 شهریور ماه به مناطق آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم که تمام مدارس سرانه بهسازی فضا ، تجهیزات و تعمیرات مدارس را دریافت کرده باشند.

چهاربند در خصوص مشارکت با شهرداری نیز عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران داریم که درآن مبلغ 20 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که حدود 12 میلیارد تومان از این مبلغ باید به تعمیرات مدارس اختصاص یابد.

وی هدف از برگزاری نمادین انجمن اولیا و مربیان را جلب مشارکت مردم برای اداره مدرسه دانست و اضافه کرد: برگزاری مراسم نمادین انجمن اولیا و مربیان برای جلب مشارکت مردم نه الزام آنها برای بهسازی و تعمیرات مدارس است و چنانچه مدیر مدرسه‌ای از این طریق درصدد الزام اولیای دانش‌آموزان برای جبران کمبودهای مدرسه باشد به طور قطع این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

چهاربند در خصوص افت تحصیلی پنهان اظهار داشت: افت تحصیلی پنهان و نهادینه شدن آن از طریق آیین نامه‌ها و غلبه رویکرد مدرک‌گرایی نظرات موافق و مخالف خود را دارد که براساس هدف عملیاتی 19 در سند تحول بنیادین بنابر این است که ارزشیابی‌ها در پایه‌های تحصیلی در دوره ابتدایی فرآیند محور باشد که این فرآیند محور بودن ارزشیابی‌ها ساز و کار خاص خود را می‌طلبد.هر جا که تراکم کلاس بالا است و یا معلم زمان یا آمادگی علمی کافی ندارد این ارزشیابی نمی‌تواند شایستگی واقعی دانش‌آموز را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی تحصیلی به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزان و آمادگی کافی نداشتن نتایج چندان مفیدی ندارد ، افزود: در سند تحول بنیادین ارزشیابی دیگری تحت عنوان ارزشیابی نتیجه محور پیش بینی شده است که بر اساس امتحانات پایان سال عملکرد دانش‌آموزان ارزیابی می‌شود که به دلیل نظارت بر تصحیح اوراق امتحانی تا حدودی تضمین کننده کیفیت گذر از یک پایه تحصیلی است که این نوع از ارزشیابی در دوره متوسطه برای ارتقا از یک پایه به پایه دیگر تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزشیابی استاندارد ملی نوع دیگری از ارزشیابی است که در سند تحول به آن اشاره شده، اضافه کرد: ارزشیابی استاندارد ملی برای گذر از هر مقطع به مقطع دیگر در نظر گرفته می‌شود که درآن سوالات به صورت متمرکز طراحی می‌گردد.

چهاربند با اشاره به سامانه سنجش گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سنجش را برای نخستین بار در آموزش و پرورش طراحی کردیم که درآن آخرین آمار در خصوص نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه و ضریب دشواری سوالات گنجانده شده است.

وی ادامه داد: این سامانه منبعی برای ارزیابی مدرسه  و معلم است و همچنین به اولیای دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از عملکرد مدرسه مربوطه و جایگاه آن در مقایسه با سایر مدارس آگاه شوند.

وی افزود: در سامانه گروه‌های آموزشی شهر تهران امکان دسترسی مردم تا پایان مهرماه یا اواسط آبان ماه و عملکرد مدارس و نمرات در دروس مختلف و امتحانات نهایی فراهم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص ثبات شغلی معلمین عنوان کرد: امسال به این موضوع در بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی توجه کرده‌ایم، زیرا که آسیب شناسی سالهای گذشته نشان می‌داد جا به جایی معلم در اختیار معلم و مسئول مقطع بود که بر این اساس کمیته برنامه‌ریزی نیروی انسانی در منطقه را مسئول این امر قرار دادیم که به دنبال آن جا به جایی معلم درا ین کمیته با حضور همه ذینفعها مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

چهاربند ادامه داد: همکاران فرهنگی علاوه بر گلایه‌هایی در خصوص حقوق و مزایا از برخی تبعیضها نیز گله مند هستند که به آنها رسیدگی خواهیم کرد.

وی در خصوص سیاست وزارتخانه درباره انسداد مبادی بی‌سوادی نیز گفت: تقریباً هر دو هفته مناطق را دعوت کرده و مسئولان آن مورد به مورد در این خصوص گزارش می دهند و از طریق معاونت آموزش ابتدایی اولیایی دانش‌آموزانی که ثبت نام نکرده‌آند را فرا خوانده و به هر طرقی دانش‌آموزان را به مدرسه دعوت می‌کنیم و حتی در شرایطی به ما اجازه داده شده که به خانه این دانش‌آموزان ثبت نام نکرده نیز معلم بفرستیم.

چهاربند در پایان اضافه کرد: هیچ دانش‌آموزی به ویژه در شش پایه اول ابتدایی نباید به هر دلیلی بیرون از مدرسه بماند. در خصوص وجود سه مدرسه نمکی در جنوب تهران گفت: با یکی از کمیسیون‌های شورای شهر در حال مذاکره هستیم تا با دریافت اختیاراتی دانش‌آموزان این مدارس را جذب کنیم و به این سه مدرسه به صورت مشخص خدمات شبانه روزی ارائه دهیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: سرانه ، تعمیرات ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار