بروجردی در دیدار وزیر خارجه دانمارک:

تروریسم خطری جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: تروریسم خطری برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند عزم جدی و بدون قید و شرط همه کشورهاست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار «مارتین لیده گارد» وزیر خارجه دانمارک در مشهد با تأکید بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی در گسترش روابط فی‌مابین، گفت: تقویت مناسبات پارلمانی می‌تواند بستر مناسبی برای گسترش روابط دو کشور در سایر زمینه‌ها فراهم کند.
 
وی با اشاره به تحولات منطقه، کمک‌های همه‌جانبه قدرت‌های جهانی و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان به گروه‌های تروریست در سال‌های اخیر را عامل اصلی تقویت این گروه‌ها دانست و افزود: تروریسم خطری برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند عزم جدی و بدون قید و شرط همه کشورهاست.
 
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با ابراز تردید نسبت به اقدام مؤثر ناتو در زمینه مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: وضعیت آشفته کنونی لیبی محصول اقدامات ناتو در این کشور است.
 
بروجردی جمهوری اسلامی ایران را یکی از قربانیان تروریسم دانست و با تأکید بر عزم جدی کشورمان برای دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای، گفت: اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، بی‌اعتمادی میان طرفین را بیشتر کرده و گروه 1+5 باید صداقت و پایمردی خود نسبت به توافقات ژنو را عملا نشان دهد.
 
وی افزود: رفع تحریم‌ها یکی از الزامات هرگونه توافقی است.
 
«مارتین لیده گارد» وزیر امورخارجه دانمارک در این دیدار با ابراز تمایل کشورش برای گشودن فصل جدیدی در مناسبات با تهران در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی، گفت: شرکت‌های دانمارکی فراوانی برای حضور در بازار ایران آمادگی دارند.
 
وی تمایل پارلمان کشورش برای تقویت ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد.
 
وزیر امورخارجه دانمارک با اشاره به اجلاس اخیر سران ناتو در «وین» در مورد اهمیت مبارزه با گروه‌های تروریستی، گفت : ایران با توجه به نقش و جایگاه تأثیر گذارش در منطقه، در هرگونه اقدامی علیه مبارزه با تروریسم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
 
"لیده گارد" جلوگیری از ارسال کمک‌های مالی و تسلیحات به گروه‌های تروریستی به ویژه داعش را بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
وی با ابراز خوشبینی نسبت به توافقات ایران و گروه 1+5، خاطرنشان کرد: دانمارک از توافق نهایی و جامع حمایت می‌کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار