مسئول هماهنگی ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور اعلام کرد

اعطای مدال طلا، نقره و برنز به برگزیدگان ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

مسئول هماهنگی ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: داوطلبین ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، تنها مجاز به شرکت در یک حیطه هستند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  آنژیلا عطایی با اشاره به اینکه مدال طلا، نقره و برنز جوایز ششمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: امسال نحوه امتیاز دهی متفاوت است و تعداد بیشتری ازشرکت کنندگان به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند و اعلام برگزیدگان این المپیاد با اهدای مدال خواهد بود.

وي افزود: امسال رتبه بندی جایگزین معرفی شده است به طوری که به جای معرفی نفرات برتر در هر چهار حیطه برگزیدگان از عدد 1 تا 10 رتبه بندی و به آنها مدال اعطا می شود.

رئیس استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم و چهارم مقطع کارشناسی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند، خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور و دانشجویانی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند می توانند بعد از گذراندن امتحان جامع علوم پایه دراین آزمون شرکت کنند.

مسئول هماهنگی ستاد المپیاد در مورد نحوه ثبت نام دانشجویان سراسر کشور در این آزمون گفت: دانشجویانی که مایل به شرکت در المپیاد هستند می توانند با مراجعه به دفاتر استعداد های درخشان دانشگاه خود و با شرکت در کلاس های آموزشی که در دانشگاه برگزار می شود، خود را برای ورود به المپیاد آماده کنند.

 وی ادامه داد: بعد از اتمام کلاس ها و برگزاری آزمون درون دانشگاهی در چهار حیطه مدیریت سلامت، استدلال بالینی، علوم پایه و هنر، 3 دانشجو در هر حیطه، براساس امتیازاتی که آوردند انتخاب می شوند و به مرحله نهایی که آزمون کشوری است راه می یابند.

دکتر آنژیلا عطایی در مورد برگزاری آزمون درون دانشگاهی خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری آزمون درون دانشگاهی به صورتی است که هر دانشگاه یک عضو هیات علمی را به عنوان مسئول انتخاب می کند تا افراد متخصص و اعضای هیات علمی را که در آن حیطه تخصص دارند به همکاری دعوت کند.

رئیس استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه داوطلبان المپیاد فقط مجاز به شرکت در یک حیطه هستند، اظهار کرد: به دلیل تداخل زمانی که در آزمون ها وجود دارد، شرکت کنندگان نمی توانند در آزمون هر چهار حیطه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: منابع آزمون هر سال و با توجه به حیطه آزمون ها توسط کمیته علمی معرفی می شود که امسال 550 شرکت کننده در چهار حیطه امتحانی در ششمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار