از سوی مشاور اجرایی معاون آموزشی صورت گرفت

تشریح چگونگی برگزاری ششمین المپیاد علمی دانشجویان کشور

مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت نوآوری در بین دانشجویان، را از مباحث مهم و مطرح در تمام المپیادهای دنیا خواند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، ابوالقاسم گرجی مشاور و معاون اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که نوآوری در بین دانشجویان، بحث مطرح در تمام المپیادهای دنیا است، گفت: شکوفایی نسل جوان نخبه کشور و شناسایی نفرات برگزیده در چهار حیطه باعث افزایش انگیزه و نوآوری در بین دانشجویان خواهد شد.

 ابوالقاسم گرجی در مورد متفاوت بودن ششمین المپیاد علمی دانشجویان کشور با سال های قبل گفت: المپیاد امسال هم از لحاظ پختگی مطالب، درایت و برنامه ریزی در آن و هم از لحاظ اثربخشی و کارایی نسبت به سال های گذشته از کیفیت بهتری برخوردار بود.

دبیر همایش ششمین المپیاد علمی دانشجویان کشور با اشاره به این مطلب که در دومین روز المپیاد حدود 9 آزمون برگزار شده است، افزود: جواب های آزمون مرحله اول آماده شده در اختیار مسئولان دانشگاه قرار گرفته است همچنین تلاش برای برگزاری المپیاد در فضای صمیمانه باعث شده که اساتید دانشجویان را به نحوه مطلوبی بتوانند ارزیابی کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برای برگزاری هر المپیاد یک سال زمان نیاز است تا به بهترین شکل انجام شود، بیان کرد: بعد از اتمام این المپیاد برای المپیاد سال آینده برنامه ریزی می شود.  تمام اساتید چهار حیطه بالینی، مدیریت سلامت، علوم پایه و هنر نسبت به برنامه هایی که مورد نیاز کشور است، نظر سنجی هایی را در آخر همین هفته انجام می دهند.

وی ادامه داد: بعضی از این چهار حیطه در سال آینده تغییر خواهد کرد و از هفته آینده حیطه هایی که به عنوان اصلی ترین و جدید ترین حیطه برای سال آینده مطرح می شوند، اقدام به طراحی سئوال خواهند کرد.

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشكي ايران خاطرنشان کرد: در این المپیاد تقریبا حدود 10 تیم وضعیت موجود المپیاد، سوالات مطرح شده در آزمون، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدید ها را بررسی می کنند و برای رفع نقاط منفی و ارتقای نقاط مثبت برای المپیاد سال بعد برنامه ریزی می شود.

 ابوالقاسم گرجی از نکات خیلی مهم در برگزاری المپیاد را دادن اعتماد به نفس به شرکت کنندگان دانست و گفت: مسئولان دانشگاه و نمایندگان در افزایش آرامش روحی به دانشجویان چه در خوابگاهها،  محیط دانشگاهی و حتی قبل و بعد از برگزاری آزمون می توانند کمک کننده باشند که شرکت کنندگان در آزمون با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی در مورد نحوه سوالات و تصحیح برگه های آزمون گفت: بیش از 60 نفر از اساتید سراسر کشور سوالات آزمون را طراحی کردند و نزدیک به 40 نفر از آنها هر روز در محل آزمون حضور دارند و سوالات را به صورت دستگاه های مارک خوان و اسکنر تصحیح می کنند و سوالات ازطریق سیستم رایانه ای تصحیح می شود.

این مقام مسئول در مورد افزایش جوایز نسبت به پارسال اظهار کرد: امسال مانند المپیاد های جهانی تعداد جوایز و نفراتی که برگزیده می شوند خیلی بیشتر شده است به طوری که امسال حدودا به 204 نفر مدال طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد که به 10درصد نفرات مدال طلا، 15 درصد مدال نقره و 25 درصد مدال برنز تعلق و به تعدادی از دانشجویان برتر لگوی ششمین المپیاد علمی دانشجویان کشور المپیاد به عنوان جایزه اهدا می شود.

وی حضور تمام نیروهای اجرایی را در این المپیاد بسیار مفید دانست و بیان کرد: نیروهای اجرایی به عنوان یک راهنمای کلی باعث شدند که آرامش، سرعت عمل و رفع نیازهای داوطلبانی که در آزمون ها شرکت می کنند به نحو احسنت انجام شود تا اضطراب و استرسی که در دانشجویان وجود دارد به حداقل برسد.

دبیر همایش ششمین المپیاد علمی دانشجویان کشور در پایان خاطرنشان کرد: از همه دوستانی که به عنوان اعضای هیات عملی برای طراحی سوالات تلاش کردند و همچنین معاونین آموزشی دانشگاه ها که با اعزام تیم ها در ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور توانستند بستر را به گونه ای آماده کنند که باعث افزایش  نوآوری و ایجاد انگیزش در دانشجویان پزشکی شود تقدیر  و تشکر می کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار