رئیس انجمن نساجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سالانه100 میلیون دلار پارچه چادر مشکی به کشور وارد می‌شود/412 میلیون دلار واردات 4ماهه نساجی

رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه قرار است با برنامه‌ریزی‌ها یکی از واحدها، تولید پارچه جادر مشکی خود را به 10 میلیون متر برساند، گفت: سالانه حدود 60 تا 80 میلیون متر به ارزش 100 میلیون دلار به صورت رسمی پارچه چادرمشکی وارد می‌کنیم.

محمدحسین مروج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: میزان صادرات در 4 ماهه نخست امسال (شامل تمام اقلام نساجی به جز رنگ،‌ماشین‌آلات و فرش دست‌بافت) 194 میلیون و 320 هزار دلار بود.
 
رئیس انجمن نساجی افزود: اگر میزان صادرات رنگ و ماشین‌الات را به این رقم اضافه کنیم،‌ صادرات ما در 4 ماهه ابتدایی به حدود 278 میلیون دلار می‌رسد.
 
وی به میزان واردات اشاره کرد و گفت: واردات (به جز رنگ و ماشین‌الات) حدود 412 میلیون دلار بود که حدود 134 میلیون دلار از صادرات ما بیشتر است.
 
وی در خصوص بازارهای هدف محصولات نساجی تصریح کرد: کشورهای چین، گرجستان، ترکیه،‌افغانستان،‌آذربایجان، عراق، ارمنستان، امارات و دانمارک بازارهای هدف صادرات نساجی هستند.
 
مروج در مورد چادر مشکی نیز اظهار داشت: تقریبا دو واحد کوچک تولیدکننده پارچه چادر مشکی در کشور داریم که ساده‌ترین نوع پارچه چادرمشکی را به صورت سالانه 1.5 تا 2 میلیون متر تولید می‌کنند.
 
رئیس انجمن نساجی افزود: اما در مقابل با توجه به نیاز کشور، حدود 60 تا 80 میلیون متر به ارزش 100 میلیون دلار به صورت رسمی پارچه چادرمشکی وارد می‌کنیم که البته این میزان جدای از پارچه‌هایی است که از طیرق قاچاق و یا به صورت چمدانی وارد کشور می‌شود.
 
وی در خصوص خرید دانش فنی تولید پارچه چادر مشکی از کره گفت: یکی از واحدهای تولیدکننده پارچه چادر مشکی از این طریق قرار است حدود 10 میلیون متر پارچه این نوع چادر را تولید کند که امیدرواریم موفق باشد.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار