رودهن/

کشاورزی پایدار به عنوان یک مقوله اصلی در توسعه کشاورزی موجب توازن در محیط می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: کشاورزی پایدار به عنوان یک مقوله اصلی در توسعه کشاورزی و تعالی مناطق روستایی مطرح است و موجب توازن در محیط می شود.

ˈروح الله درویش خضریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: پایداری به معنای استفاده و مدیریت متوازن پایه های طبیعی زیست محیطی برای توسعه اقتصادی است.

وی گفت: کشاورزی پایدار به نظام تولیدی اطلاق می شود که برای نیل به تولید با ثبات در بلند مدت و همنوایی با محیط زیست بر منابع داخلی متکی است.

درویش خضری تصریح کرد: هدف نهایی کشاورزی پایدار، توسعه نظام تولیدی مولد است که در حین فرآیند تولید، منابع پایه و محیط زیست را حفاظت می کند و سلامتی و بهداشت را در بلندمدت ارتقاء می دهد.

وی افزود: مقوله کشاورزی پایدار سه دغدغه اصلی بخش کشاورزی و بهره برداران و فعالان این بخش را دنبال می کند.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه بیان کرد: پایداری منابع پایه تولید، حفظ منابع آب، خاک و انرژی، اقتصادی کردن تولید و تولید محصولات ارگانیک، سالم و گواهی شده، موضوعات اساسی کشاورزی پایدار را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: کشاورزی پایدار از نظر اکولوژیکی مناسب، از نظر اقتصادی توجیه پذیر و از نظر اجتماعی در حد مطلوب است و در آن منابع انسانی به عنوان یک مقوله اثرگذار سهم بسزایی دارند.

درویش خضری اضافه کرد: هدف اصلی کشاورزی پایدار در چارچوب پنج اصل اساسی همسو کردن فعالیت های کشاورزی با فرآیندهای اکولوژیکی، رعایت زنجیره اقتصادی تولید، عدم بکارگیری نهاده ها و مواد شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی و استفاده عاقلانه از منابع دست یافتنی است.

وی در خاتمه تصریح کرد: کشاورزی پایدار به عنوان یک مقوله اصلی در توسعه کشاورزی و تعالی مناطق روستایی مطرح است و موجب توازن در محیط می شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.