در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون؛

نوری: کسب مدال‌های طلا در ساندا قطعی است

سرپرست تیم ملی ووشو گفت: کسب مدال طلا در بخش ساندا در بازی‌های آسیایی اینچئون قطعی است.

محمد نوری در بخش آقایان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چند روزی است که از آخرین مرحله اردوی اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون را‌ آغاز کردیم، خوشبختانه همه‌ ووشوکاران در شرایط بسیار خوب آمادگی از لحاظ روانی، جسمی و وقتی به سر می‌برند. 
 
سرپرست تیم ملی ووشو ادامه داد: وضعیت آمادگی ووشوکاران نسبت به دوره قبل بازی‌های آسیایی در گوانگجو بسیار بهتر است و با وجودیکه در گوانگجو نتایج خوبی را کسب کردیم اما این بار بچه‌ها در شرایط بهتری نیز هستند به طوری که در بخش ساندار (مبارزه) که چهار وزن اعزام خواهیم کرد به کسب 4 طلا امیدواریم، طلای بخش ساندا در اوزان سانداکاران را از آن خود می‌دانیم. 

وی افزود: در وزن 56 کیلوگرم اکبر محمدزاده که یکی از با نشاط‌ترین و با روحیه‌ترین ووشوکار حاضر در اردو محسوب می‌شوند که از لحاظ فنی نیز در شرایط خوبی است زیرا توانست حریف خود علی بختیاری که قهرمان آسیا بود را با اقتدار 2 بار مغلوب کند. 

نوری ادامه داد: در بازی‌های‌ آسیایی گوانگجو دور قبل در وزن 56 کیلوگرم اعزام نداشتیم، اما می‌دانیم که حریفان سرسختی همچون چینی، ویتنام، ماکانو و هنگ کنگ داریم، البته چین همیشه حریف اصلی ما محسوب می‌شود اما ماکانو هنگ کنگ هم در واقع همان چین هستند و نباید از آنان غافل شویم، البته با وجود قدرتمند بودن حریفانمان اما باز هم به  مدال خوشرنگ محمدزاده امیدواریم. 

دبیر هیئت ووشو قزوین گفت: در وزن 65- کیلوگرم نیز محسن محمدسیفی دارنده مدال طلای گوانگجو حضور دارد که خوشبختانه همیشه در شرایط خوب آمادگی است و همیشه نتایج خوبی را برای ووشو کشورمان رقم زده است و به کسب مدال طلای وی مطمئن هستیم. 

وی افزود: در وزن 70 کیلوگرم سجاد عباسی است، که خوشبختانه پس از آسیب دیدگی که در مسابقات جهانی مالزی به آن دچار شد، توانست خود را به شرایط آمادگی مطلوب برساند و با روحیه‌ی خوبی به تمرین می‌پردازد و کادر فنی از هر نظر از شرایط وی راضی است. 

نوری ادامه داد: در وزن 75 کیلوگرم حمیدرضا لادور حضور دارد که شرایط برای وی کمی دشوار است و بار مسئولیت لادور نسبت به سایر سانداکاران بیشتر است زیرا به جای دو قهرمان جهان امیر فضلی و جواد آقایی که هر دو به دلیل مصدومیت از اعزام به بازی‌های آسیایی بازماندند، به اینچئون اعزام می‌شود و وظیفه خود می‌داند که مدال این دو قهرمان را تکرار کند. 

نوری در خصوص سرمربی و مربیان تیم ملی ساندا گفت: در بخش ساندا حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی است که یکی از اسطوره‌های ووشو است و حضورش به عنوان مربی در کنار سانداکاران باعث تضعیف روحیه سایر تیم‌های شرکت کننده است. همچنین راضی موحد نیا مربی تیم ملی ساندا که از نظر فنی بسیار مربی قابلی است و با سرمربیگری وی توانستیم برای نخستین بار قهرمانی جوانان جهان را سال گذشته از آن خود کنیم. 

وی در مورد ووشو کاران در بخش تالو اظهار داشت: در بخش تالو فرشاد عربی و احسان پیغمبری را اعزام خواهیم داشت که شرایط در مورد فرشاد عربی خوب است زیرا او یک تالو کار نشاخته شده در جهان است و با توجه به اینکه به عنوان میهمان ویژه در المپیک نانجینگ هم حضور داشت و به همراه برترین تالوکاران چینی در مراسم افتتاحیه این رقابتها حضور داشت در شناخته شدن وی برای حریفان بسیار موثر بود و این در حالی است که در بخش تالو شناسایی ورزشکار روی تصمیم و قضاوت سرداور نقش بسیار مهمی دارد.  

نوری افزود: فرشاد عربی در مجموع دو فرم باید امتیاز خوبی بیاورد تا بتواند مدال خوشرنگ این بازی‌ها را از آن خود کند. 

وی ادامه داد: احسان پیغمبری دیگر تالو کار کشورمان است که در فرم چانگ جوآن شرکت می‌کند و علاوه بر چنین حریفان سرسختی از کشورهای اندونزی و مالزی دارند که پیش از این حرفی برای گفتن در بخش تالو نداشتند اما در بازی‌های کشورهای اسلامی سال گذشته نشان دادند که در این زمینه بسیار تلاش کردند و تیم خوبی را برای مسابقات آماده کرده‌اند. 

نوری در مورد مربی بخش تالو گفت: توحید اسدیان فنی‌ترین مربی تالو کشور است که تجربه بسیار خوبی در این بخش دارند و با اکثر تالوکاران از سنین پایه کار کردند و با توجه به اینکه در زمینه روان‌‍شناسی صاحب نظر هستند و کتب بسیاری ترجمه و تألیف کرده‌اند، از نظر مسائل روانی از قبیل انگیزه، تقویت روحیه تالوکاران، تمرکز و ... با تالو کاران ارتباط بسیار خوبی دارند این در حالی است که توجه به مسائلی روانی در تالو بسیار قبال اهمیت است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم ملی ووشو کشورمان 22 شهریورماه به بازیهای آسیایی اینچئون اعزام می‌شوند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بازی ، ووشو ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار