ساری /

نوشهر پایگاه ورزش قهرمانی شنای آب های آزاد خاورمیانه

نوشهر به عنوان پایگاه ورزش قهرمانی شنای آب های آزاد خاورمیانه شناخته شد.

رییس هیات شنا،شیرجه و واترپولو مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،با اشاره به توانمندی های این استان دراین رشته ورزشی،گفت:شهرستان نوشهر ازسوی فدراسیون بین المللی شنا (فینا) به عنوان پایگاه قهرمانی شنای آب های آزاد خاورمیانه ثبت شده است.

موسوی با بیان اینکه این اقدام به همت فدراسیون شنا و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، صورت گرفته و در سایت فینا ثبت شده است.افزود:نخستین مسابقه شنای آزاد کشور در مازندران برگزار شد و مسابقات بین المللی آبهای آزاد خاورمیانه و آسیا در آینده در شهرستان نوشهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هیات شنا استان مازندران این دوره از مسابقات را بدون کمک نهادهای دولتی و خصوصی برگزار کرد، اظهار داشت: با توجه حجم انبوه گردشگران در این شهر گردشگری، وضعیت امکانات و نحوه اجرا و میزبانی مردم و مسوولان شهرستان نوشهر قابل تقدیر است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو مازندران با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در سطح بالا و با استانداردهای خاص فینا برگزار شد، افزود: در این رقابت ها 63 ورزشکار در قالب 17 تیم از 14 استان کشور در سه رده سنی به رقابت پرداختند که استان مازندران هم با دو تیم پیشکسوتان و انتخابی تیم ملی در این دوره حضور داشت.

موسوی تاکید کرد: با توجه به جایگاه ورزش مازندران در کشور و وجود پتانسیل های بالقوه در این استان لزوم در اختیار داشتن استخر استاندارد برای شنا، شیرجه و واترپولو احساس می شود.

وی با اشاره به نتایج خوب بدست آمده هیات شنا،با کمترین امکانات و اعتبارات، خواستار نگاه ویژه مسوولان به این رشته پایه و افزایش اعتبارات و منابع مالی برای آن شد تا ورزش استان به جایگاه واقعی خود در شنای کشور دست یابد.

موسوی تصریح کرد:مازندران در مسابقات شنا قهرمانی کشور در کردستان رتبه های پنج تا هفتم را بدست آورد و هم اکنون نیز رتبه پنجم کشور را دارا است که این نشاندهنده ظرفیت های بالای استان در این ورزش است.

مسابقات شنای آب های آزاد قهرمانی کشور جام شهدای مازندران و انتخابی تیم ملی جوانان عصر دوشنبه با قهرمانی تیم البرز و معرفی نفرات برتر در منطقه ساحلی شهرستان نوشهر برگزار شد./ش/ن

برچسب ها: نوشهر ، شنا ، خاورزمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.